Aktualności - Mirosławiec Górny

09 kwietnia 2021 09:33 | Aktualności - Mirosławiec Górny

Biedronki - "Ptasie domy" - propozycje na dzień 09.04.2021r.

Temat dnia: Ptasie domy

Temat przewodni: Wiosenne powroty

Cele:

- wzbogacanie wiadomości na temat wybranych gatunków ptaków

- rozwijanie percepcji słuchowej

- ćwiczenia motoryki małej poprzez zabawy paluszkowe i zabawy z plasteliną
 

1. Zabawa paluszkowa z wykorzystaniem rymowanki Krzysztofa Sąsiadka Ćwir, ćwir.

Rodzic prosi dziecko o naśladowanie jego ruchów. Recytuje wierszyk, zbliża palce obu dłoni, tworząc dziobki i jednocześnie zbliża do siebie obie dłonie. Następnie zahacza kciuk lewej dłoni o kciuk prawej dłoni, rozprostowuje palce, unosi dłonie w gorę i porusza palcami.

Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

Ćwir, ćwir, ćwir ćwir

ptaszki śpiewają.

Fyr-fyr, fyr-fyr

ptaszki fruwają.


2. Wysłuchanie nagrania wiersza Juliana Tuwima „Ptasie radio” (czyt. Maciej Damięcki).

https://www.youtube.com/watch?v=8NUtcExBcFQ

 

Pytania do wiersza:

- Co postanowiły zrobić ptaki w Brzozowym Gaju?

- Jakie ptaki brały udział w leśnej audycji? (Wymień te które pamiętasz)

- Jak się skończyła ta leśna audycja?

- Co cię najbardziej rozśmieszyło w wierszu?

 

3. Ćwiczenia plastyczne – Ptasie gniazdka.

Potrzebna będzie: podkładka tekturowa, plastelina w rożnych kolorach.

Dziecko lepi z plasteliny na tekturowej podkładce ptasie gniazdka z jajeczkami: ugniata plastelinę, spłaszczają ją i ponowne ugniata. Następnie formuje kulki rożnej wielkości i w rożnych kolorach. Na koniec wykonuje gniazdka i umieszcza w nich wykonane jajeczka. Dziecko mówi, ile jajeczek znajduje się w ich gniazdku.

 

4. Karta pracy, nr 27

Dziecko:
 
- słucha nazw ptaków, które przylatują do Polski na wiosnę,

- dzieli ich nazwy rytmicznie (na sylaby).

Rodzic kontynuuje rozmowę. Pyta dziecko, czy wie, gdzie mieszkają ptaki, jak budują swoje gniazda.

Rodzic opowiada dziecku o pewnym zdarzeniu, które obserwował dzisiaj rano. Idąc do sklepu zauważył wysoko na drzewie dwa ptaszki. Ptaszki znosiły w dziobkach suche trawki, piórka, inne drobne elementy i wiły swoje gniazdko. Rodzic wyjaśnia znaczenie wyrażenia: wić gniazdko, następnie zadaje dziecku pytania:

− Dlaczego ptaszki wiły gniazdko?

− Czym dla ptaków jest ich gniazdko?

 

Przeczytano: 242 razy. Wydrukuj|Do góry