RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI MŁODSZYCH
PRZEBYWAJĄCYCH W PRZEDSZKOLU 9 GODZIN
| 6:30 - 8:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. |
| 8:00 - 8:15 | Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawa ruchowa. |
| 8:15 - 8:30 | Przygotowanie do śniadania. |
| 8:30 - 9:00 | Śniadanie. |
| 9:00 - 9:45 | Realiazacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. |
| 9:45 - 10:15 | Zabawy dowolne w sali. |
| 10:15 - 11:15 | Spacery, zabawy dowolne na placu przedszkolnym, zabawy ruchowe w sali. |
| 11:15 - 11:30 | Przygotowanie do obiadu. |
| 11:30 - 12:00 | Obiad. |
| 12:00 - 14:00 | Leżakowanie. |
| 14:00 - 14:30 | Przygotowanie do podwieczorka. |
| 14:30 - 14:45 | Podwieczorek. |
| 14:45 - 16:00 | Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH
PRZEBYWAJĄCYCH W PRZEDSZKOLU 9 GODZIN
| 6:30 - 8:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. |
| 8:00 - 8:20 | Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Ćwiczenia poranne. |
| 8:20 - 8:30 |
Przygotowanie do śniadania. |
| 8:30 - 9:00 | Śniadanie. |
| 9:00 - 9:15 | Czynności higieniczne. |
| 9:15 - 9:45 |
Realiazacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. |
| 10:45 - 11:20 | Spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu (np. w ogrodzie, na boisku, w parku) lub w sali ćwiczenia gimnastyczne. |
| 11:20 - 11:30 | Przygotowanie do obiadu. |
| 11:30 - 12:00 | Obiad. |
| 12:00 - 12:15 | Ćwiczenia relaksacyjne, biblioterapia. |
| 12:15 - 12:45 | Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalenie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualne czytanie fragmentów książek). |
| 12:45 - 13:45 | Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. |
| 13:45 - 14:00 |
Przygotowanie do podwieczorku. |
| 14:00 - 14:15 |
Podwieczorek. |
| 14:15 - 15:00 |
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. Zabawy z nauczycielem, muzykoterapia. |
| 15:00 - 16:00 |
Rozchodzenie się dzieci. |