Aktualności - Mirosławiec Górny

08 kwietnia 2021 09:28 | Aktualności - Mirosławiec Górny

Język angielski - BIEDRONKI i MOTYLKI

Temat przewodni: Opposites

Cele:

- poznanie i osłuchanie z określeniami przeciwstawnymi

 

1. Utrwalenie najpopularniejszych przeciwieństw.

Rodzic wypowiada słowo „up”, podnosząc wysoko do góry ręce, a następnie razem z dzieckiem mówi „down”, kucając i kładąc dłonie na podłodze.

Rodzic mówi „happy”, uśmiechając się i ciesząc, a potem z dzieckiem wypowiada słowo „sad”, smucąc się.

Mówiąc „big” rozszerza ręce, mówiąc „small” zbliża je do siebie.

 

2. Nauka nowej piosenki utrwalającej popularne określenia o przeciwstawnym znaczeniu– „Open, shut them”

https://www.youtube.com/watch?v=iFODIv0iFqQ&t=71s

Dziecko naśladuje gesty osoby na filmiku. Nagranie z demonstracją gestów trwa od 1:05 do 3:30 minuty.

 

Open shut them, open shut them.

Give a little clap, clap, clap.

Open shut them, open shut them.

Put them in your lap, lap, lap.

 

Big and small.

Big and small. Big and small.

Big, big, big, big. Small, small, small.

Big and small. Big and small.

Big, big, big, big. Small, small, small.

 

Please. No, thank you.

Please. No, thank you. Please. No, thank you.

Please, please, please, please. No, thank you.

Please. No, thank you. Please. No, thank you.

Please, please, please, please. No, thank you.

 

Fast and slow.

Fast and slow. Fast and slow.

Fast, fast, fast, fast. Slow, slow, slow.

Fast and slow. Fast and slow.

Fast, fast, fast, fast. Slow, slow, slow.

 

Loud and quiet.

Loud and quiet. Loud and quiet.

Loud, loud, loud, loud. Shh…quiet.

Loud and quiet. Loud and quiet.

Loud, loud, loud, loud. Shh…quiet.

 

Peek-a-boo.

Peek-a-boo. Peek-a-boo.

Peek-a, peek-a, peek-a-boo!

Peek-a-boo. Peek-a-boo.

Peek-a, peek-a, peek-a-boo!

 

2. Obejrzenie nagrania demonstrującego różne przeciwieństwa w j. angielskim.

https://www.youtube.com/watch?v=LF3crlV28xA&t=76s

Dziecko stara się na bieżąco tłumaczyć, co oznaczają w języku polskim poszczególne przeciwieństwa. Jeśli dziecko potrzebuje chwilę, aby pomyśleć, rodzic zatrzymuje nagranie.

 

Przeczytano: 257 razy. Wydrukuj|Do góry