Aktualności - Mirosławiec Górny

15 czerwca 2020 22:12 | Aktualności - Mirosławiec Górny

BIEDRONKI - "Co można robić w lesie?" - propozycje aktywności na dzień 16.06.2020

Temat dnia: Co można robić w lesie?


Cele:

- wzbogacanie wiedzy dotyczącej lasu

- gromadzenie zasobu słownictwa czynnego

- rozwijanie muzykalności, poczucia rytmu

 

1. Zabawa ruchowa "Taniec drzew" - uwrażliwianie i rozwijanie umiejętności reagowania ruchem na muzykę.

https://www.youtube.com/watch?v=UEWkptDfE48

Rodzic staje naprzeciwko dziecka. Podczas nagrania spokojnej muzyki pokazuje ruchy do naśladowania i je komentuje.
• Drzewa powoli rosną – dzieci kucają, podnoszą się z rękami uniesionymi nad głową i z połączonymi dłońmi.
• Drzewa poruszają gałęziami – dzieci opuszczają ręce, lekko odchylają je na boki i obracają dłonie w nadgarstkach.
• Wiatr przechyla małe drzewka – dzieci przechylają się w jedną i w drugą stronę.
• Wyrosła piękna korona drzewa – dzieci unoszą w górę ręce i lekko nimi poruszają.
• Drzewa tańczą na wietrze i pochylają się do słońca – dzieci wznoszą ugięte lekko w łokciach ręce i łączą koniuszkami palców (tworzą koronę drzewa), skręcają się lekko w prawo i w lewo, pochylają i prostują w rytm muzyki.

 

2. Zabawa słownikowa "Jak spędzać czas wolny w lesie?".

Dziecko kończy zdanie na wiele sposobów lub pokazuje ruchem jego zakończenie:

W lesie można… (obserwować przyrodę, fotografować ją i filmować, wsłuchiwać się w śpiew ptaków, odpoczywać, uprawiać sport, zbierać owoce leśne, wąchać kwiaty).


3. Osłuchanie z piosenką "Leśna piosenka". Próby śpiewania z pokazywaniem.

https://www.youtube.com/watch?v=IzMAh-zM9pA

Las las, a w lesie tym

dzięcioł stuka stuk stuk stuk. (dziecko zaciska obie ręce w pięść i stuka nimi o siebie).

Las las, a w lesie dzik

żołędzi szuka chrum chrum chrum. (dziecko przytyka dwa palce wskazujące w pobliże ust tworząc kły)

Las, las a borsuk w norce

śpi ciuchutko chrap chrap chrap. (dziecko robi poduszkę z dłoni i udaje, że śpi)

Las, las a zajączek w nim

kica wśród krzewów kic kic kic. (dziecko podskakuje)


Ref. Tutaj miło spędzisz czas,

powietrze świeże jest,

natura obok nas.

W lesie czujesz zapach drzew,

bo w lesie odpoczniesz od zgiełku

wielkich miast.

 

Las, las a w lesie tym

drzewa szumią szu szu szu. (dzieco podnosi rączki do góry, porusza nimi na boki)

Las, las a w lesie tym

pisklęta w gniazdach pi pi pi. (dziecko macha rączkami jak skrzydłami)

Las las, a w lesie jeż

po liściach idzie szur szur szur. (dziecko pociera o siebie otawrte dłonie tworząc odgłos szurania)

Las, las a w lesie tym

zbierasz jagody mniam mniam mniam mniam. (dziecko pociera się ręką po brzuszku okrągłymi ruchami)


Ref. Tutaj miło spędzisz czas...

 

Rozmowa na temat tekstu piosenki:

- Jakie zwierzęta zostały wymienione w piosece?

- Jakie owoce można zbierać w lesie?

- Jakie powietrze jest w lesie (czyste/zanieczyszczone)?

- Jak należy zachowywać się w lesie? (Cicho, nie śmiecić, nie palić ognisk).


4. Zabawa matematyczno-ruchowa z elementem skłonu "Z koszykiem do lasu".

Potrzebny będzie koszyk, rozrzucone na dywanie "grzyby" - małe przedmioty/zabawki.

Dziecko idzie "na grzyby". Rodzic wybija rytm na instrumencie (lub stuka ręka w stół) tyle razy, ile grzybków dziecko ma włożyć do koszyka (np. 3 uderzenia na dzwonkach = 3 grzybki).

 

5. Ćwiczenia grafomotoryczne "Drzewa".

Dziecko rysuje kontury drzew po wyznaczonej linii (załącznik).

Przeczytano: 310 razy. Wydrukuj|Do góry