14 czerwca 2020 21:33 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: „Smaki, zapachy i odgłosy lata”
Cele:
1. Piosenka na kolorowe lato - osłuchanie z piosenką.
https://www.youtube.com/watch?v=qbwl_vrUKOk
Słowa – Agnieszka Galica
Muzyka – Tadeusz Pabisiak
1. Przyszło do nas lato, kolorowe lato.
Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Będziemy po łące biegać na bosaka.
Razem z żabką zieloną przez kałuże skakać.
Ref.: Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Że będziemy się bawili całe lato.
2. Przyszło do nas lato, pełne słońca blasku.
Wybuduję gdzieś nad rzeką zamek z piasku.
Będziemy motyle gonili po łąkach.
Policzymy, ile kropek ma biedronka.
Ref.: Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Że będziemy się bawili całe lato.
2. Rozwiązywanie zagadek słuchowych „Zjawiska charakterystyczne dla lata”
Ciemno, cicho. Co to będzie?
Nagle grzmoty słychać wszędzie.
- Czy słyszeliście i widzieliście burzę?
- Jak należy zachować się podczas burzy?
Burzy towarzyszą grzmoty, błyskawice, bardzo silny, porywisty wiatr oraz obfite opady deszczu. Przed nadejściem burzy często panuje spokój, jest cicho. Ludzie dostrzegli to i wymyślili powiedzenie „Cisza przed burzą”.
Kolorowy most na niebie
co zachwyca dzieci.
Zjawia się gdy deszczyk pada
i słoneczko świeci.
- Co to jest tęcza?
- Jaki kształt ma tęcza?
- Jak powstaje tęcza?
- Jakie kolory ma tęcza?
Tęcza pojawia się na niebie wtedy, gdy pada deszcz i świeci słońce. Wówczas promienie słońca załamują się w kropelkach wody.
3. Łódka z papieru - origami
https://www.youtube.com/watch?v=hxHqIuvsx2M
4. Zabawy badawcze „Letnie zabawy”
a) z wodą
Do zabawy potrzebna będzie miska z wodą, łódka z papieru, słomka do napoju.
b) z piaskiem
Doświadczenie można zrobić w piaskownicy. Dziecko bada właściwości suchego i mokrego piasku. Sprawdza co można robić z suchym, a co z mokrym piaskiem - czy można zrobić babkę z suchego piasku, czy można przesiać przez sitko mokry piasek.
c) pobudzanie zmysłu węchu i smaku - dziecko wącha kwiaty kwitnące wczesnym latem (np. róża, słonecznik) - wdech nosem, wydech ustami. Może spróbować węchem, smakiem rozpoznać owoce: truskawki, czereśnie.
5. KARTY PRACY proponowane do tematu:
5-latki - 69 - 72
6-latki - 81 - 84