Aktualności - Mirosławiec Górny

14 czerwca 2020 21:33 | Aktualności - Mirosławiec Górny

MOTYLKI - "Smaki, zapachy, odgłosy lata" - propozycje aktywności na dzień 15.06.2020

Temat dnia: „Smaki, zapachy i odgłosy lata”

 

Cele:

  • Utrwalanie wiadomości na temat charakterystycznych cech lata
  • Rozwijanie logiczne myślenia, pobudzanie wrażliwości zmysłów
  • Zachęcanie do radosnego eksperymentowania, rozwijania umiejętności manualnych

 

1. Piosenka na kolorowe lato - osłuchanie z piosenką.

https://www.youtube.com/watch?v=qbwl_vrUKOk

Słowa – Agnieszka Galica

Muzyka – Tadeusz Pabisiak

 

1. Przyszło do nas lato, kolorowe lato.

Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?

Będziemy po łące biegać na bosaka.

Razem z żabką zieloną przez kałuże skakać.

 

Ref.: Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?

Że będziemy się bawili całe lato.

 

2. Przyszło do nas lato, pełne słońca blasku.

Wybuduję gdzieś nad rzeką zamek z piasku.

Będziemy motyle gonili po łąkach.

Policzymy, ile kropek ma biedronka.

 

Ref.: Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?

Że będziemy się bawili całe lato.

 

2.  Rozwiązywanie zagadek słuchowych „Zjawiska charakterystyczne dla lata”

  • Rozwiązanie zagadki o burzy

Ciemno, cicho. Co to będzie?

Nagle grzmoty słychać wszędzie.

 

  • Po odgadnięciu zagadki, dzieci słuchają odgłosów burzy (załącznik - nagranie odgłosów burzy).

 

  • Następnie odpowiadają na pytania:

- Czy słyszeliście i widzieliście burzę?

- Jak należy zachować się podczas burzy?

 

  • Słuchanie ciekawostek na temat burzy

Burzy towarzyszą grzmoty, błyskawice, bardzo silny, porywisty wiatr oraz obfite opady deszczu. Przed nadejściem burzy często panuje spokój, jest cicho. Ludzie dostrzegli to i wymyślili powiedzenie „Cisza przed burzą”.

 

  • Rozwiązanie zagadki o tęczy

Kolorowy most na niebie

co zachwyca dzieci.

Zjawia się gdy deszczyk pada

i słoneczko świeci.

 

  • Dzieci odpowiadają na pytania:

- Co to jest tęcza?

- Jaki kształt ma tęcza?

- Jak powstaje tęcza?

- Jakie kolory ma tęcza?

 

Tęcza pojawia się na niebie wtedy, gdy pada deszcz i świeci słońce. Wówczas promienie słońca załamują się w kropelkach wody.

 

3.  Łódka z papieru - origami

https://www.youtube.com/watch?v=hxHqIuvsx2M

 

4. Zabawy badawcze „Letnie zabawy”

a)  z wodą

Do zabawy potrzebna będzie miska z wodą, łódka z papieru, słomka do napoju.

  • dziecko puszcza w misce z wodą papierową łódkę, następnie przesuwają ja oddechem (dmucha na łódkę),
  • dziecko lekko uderza rękami o powierzchnię wody,
  • dziecko dmucha na wodę przez słomkę

 

b) z piaskiem

Doświadczenie można zrobić w piaskownicy. Dziecko bada właściwości suchego i mokrego piasku. Sprawdza co można robić z suchym, a co z mokrym piaskiem - czy można zrobić babkę z suchego piasku, czy można przesiać przez sitko mokry piasek.

 

c) pobudzanie zmysłu węchu i smaku - dziecko wącha kwiaty kwitnące wczesnym latem (np. róża, słonecznik) - wdech nosem, wydech ustami. Może spróbować węchem, smakiem rozpoznać owoce: truskawki, czereśnie.

 

5. KARTY PRACY proponowane do tematu:

5-latki - 69 - 72

6-latki - 81 - 84

 

Przeczytano: 301 razy. Wydrukuj|Do góry