Aktualności - Mirosławiec Górny

05 kwietnia 2020 19:29 | Aktualności - Mirosławiec Górny

MOTYLKI - "Wielkanocne malowanie" - propozycje aktywności na dzień 06.04.2020

Temat dnia: Wielkanocne malowanie

 Temat kompleksowy: Wielkanoc


Cele:

  • Utrwalenie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych
  • Poszerzanie doświadczeń i wiadomości dotyczących tworzenia barw pochodnych
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego
  • Rozpoznawanie i nazywanie liter małych i wielkich
  • Wzbogacanie doświadczeń plastycznych

 

1.Zabawa badawcza z kolorami

 

Obejrzyjcie filmik

https://dziecisawazne.pl/10-prostych-eksperymentow-dla-przedszkolakow/

 

Spróbujcie samodzielnie wykonać eksperyment. Zamiast barwników spożywczych możecie użyć farbek. Wystarczą 3 słoiki z wodą, pędzelek i farby: żółta, czerwona i niebieska.

Wymieszajcie w słoikach: w pierwszym - farbę żółtą i niebieską, w drugim - żółtą i czerwoną a w trzecim - czerwoną i niebieską a dowiesz się, jakie kolory z nich powstaną.

 

Możecie też wykonać eksperyment z wędrującą wodą. Poniżej znajduje się link do niego. Tu również zamiast barwników spożywczych możecie użyć farb w kolorach żółtym, czerwonym i niebieskim.

https://www.youtube.com/watch?v=CjqoJpTWK44


2. Wielkanocna pisanka – malowanie farbami.

Spróbujcie ozdobić pisankę używając kolorów podstawowych: żółtego, czerwonego i niebieskiego. Możecie mieszać te trzy kolory, aby uzyskać więcej.

 

 3. Odkrywamy literę „F, f” małą i wielką, drukowaną i pisaną (6-latki)

a)     Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Co robią Olek i Ada? Czego potrzebował Olek, do malowania jajek? – wyodrębnienie wyrazu podstawowego farby (Karta pracy 5-l – str. 50, 6-l – str. 60).

b)    Podzielcie słowo „farby” na sylaby: far-by, a następnie na głoski: f-a-r-b-y.

c)     Ułóżcie z klocków lub klamerek do bielizny czerwonych i niebieskich model wyrazu farby.

d)    Spróbujcie wymienić słowa, w których głoskę f słychać: na początku, wyrazu, w środku wyrazu i na końcu wyrazy.

e)     Przyjrzyj się jak wygląda pisana litera F, f mała i wielka.

Rysujcie palcem pośladzie, spróbujcie palcem napisać literę F, f mamie na plecach, na tacce z kaszą, mąką lub piaskiem. Pamiętajcie o kierunku pisania.

Poniżej znajduje się link (wzór litery i kierunek pisania):

https://www.google.pl/search?q=litera+f+pisana&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=Ug_-sv5BaeI6HM%253A%252CvfKJ7uEsr5x7rM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kT_OEiM5AvSug1JCu3LpZUz7V68xA&sa=X&ved=2ahUKEwiOw7yU-8boAhVkxKYKHeUmB8MQ9QEwAXoECAkQHQ#imgrc=Ug_-sv5BaeI6HM:

4. Możecie złożyć w całość  kartkę wielkanocnej pociętą na części.

 

KARTY PRACY proponowane do tematu:

 

5-latki – str. 50-51

6-latki – str. 60-62

 

Przeczytano: 296 razy. Wydrukuj|Do góry