Aktualności

15 kwietnia 2021 08:19 | Aktualności

Krasnoludki "Echo w lesie" - propozycje na dzień 15.04.2021r.

Temat kompleksowy: Zwierzę naszych pól i lasów

Temat dnia: Echo w lesie

Cele:

  • poszerzanie wiedzy na temat ptaków
  • rozwijanie zdolności plastycznych
  • nauka prawidłowej wymowy głoski „p”

 

1.Ptaki – film edukacyjny dla dzieci.

Poznawanie ciekawostek o ptakach.

Ptaki film edukacyjny dla dzieci 🐦 - YouTube

 

2. Zabawa plastyczna – do wyboru.

„Ptaszki z ciastoliny”

Potrzebne materiały: ciastolina lub plastelina, piórka.

Dziecko:

− wykonuje sylwetę ptaka z wałeczka i kulki z ciastoliny,

− dodaje piórka jako skrzydełka.

„Ptaszki z papieru”

Potrzebne materiały: kolorowe karteczki lub papierki po cukierkach, małe papierowe kółka, klej, nożyczki, papier kolorowy, flamaster lub ołówek, nici, gałąź.

Dziecko:

− robi skrzydła ptaka – składa karteczki w wachlarz, zagina w połowie,

− na kółeczku rysuje dwie kropki (oczy) i dokleja dziób z małego trójkąta; tak wykonaną głowę dokleja do skrzydeł.

Do wykonanych ptaszków można dowiązać nitkę i zawiesić je na gałęzi. Dziecko dmucha na ptaszki tak, aby wprawić je w delikatny ruch.

 

3. Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski p. Lusterka.

Głoska p jest głoską wybuchową. Powstaje przez zaciśnięcie obu warg, a następnie szybkie ich rozwarcie. Rodzic zwraca uwagę, aby przy wymawianiu głoski p nie wybrzmiewała dodatkowo głoska y. Dzieci powtarzają za rodzicem głoskę p, kontrolując w lusterku pracę języka.

• Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Dzieci, zwierzęta i leśne echo.

Las, a w lesie Ada z Olkiem        
bawią się wesoło.
Wypatrują leśnych zwierząt       
ukrytych wokoło.

Tu sarenka, a tam zając               
raźno sobie kica.
Jeleń biegnie, swym porożem   
dzieciaki zachwyca.

– Pa, pa, pa, pa! – Ada woła.

– Pa, pa, pa, pa! – Olek.

– Pi, pi, pi, pi! – krzyknął chłopiec.

– Pi, pi, pi, pi! – wolę.   


Przysłuchuje się wiewiórka
tej śmiesznej zabawie.
Borsuk też nadstawia uszu,
choć się ukrył w trawie.

– Pe, pe, pe, pe! – Ada woła.

– Pe, pe, pe, pe! – Olek.

– Pu, pu, pu, pu! – krzyknął chłopiec.

– Pu, pu, pu, pu! – wolę.

– Po, po, po, po! – któreś z dzieci

głośno zawołało.

Lecz tym razem – po, po, po, po

– echo powiedziało!

 

Rodzic prezentuje wiersz dziecku. Następnie powtarza go jeszcze raz, a dziecko przedstawia ruchem treść wiersza i powtarza znajdujące się w nim sylaby.

Przeczytano: 227 razy. Wydrukuj|Do góry