15 kwietnia 2021 08:19 | Aktualności
Temat kompleksowy: Zwierzę naszych pól i lasów
Temat dnia: Echo w lesie
Cele:
1.Ptaki – film edukacyjny dla dzieci.
Poznawanie ciekawostek o ptakach.
Ptaki film edukacyjny dla dzieci 🐦 - YouTube
2. Zabawa plastyczna – do wyboru.
„Ptaszki z ciastoliny”
Potrzebne materiały: ciastolina lub plastelina, piórka.
Dziecko:
− wykonuje sylwetę ptaka z wałeczka i kulki z ciastoliny,
− dodaje piórka jako skrzydełka.
„Ptaszki z papieru”
Potrzebne materiały: kolorowe karteczki lub papierki po cukierkach, małe papierowe kółka, klej, nożyczki, papier kolorowy, flamaster lub ołówek, nici, gałąź.
Dziecko:
− robi skrzydła ptaka – składa karteczki w wachlarz, zagina w połowie,
− na kółeczku rysuje dwie kropki (oczy) i dokleja dziób z małego trójkąta; tak wykonaną głowę dokleja do skrzydeł.
Do wykonanych ptaszków można dowiązać nitkę i zawiesić je na gałęzi. Dziecko dmucha na ptaszki tak, aby wprawić je w delikatny ruch.
3. Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski p. Lusterka.
Głoska p jest głoską wybuchową. Powstaje przez zaciśnięcie obu warg, a następnie szybkie ich rozwarcie. Rodzic zwraca uwagę, aby przy wymawianiu głoski p nie wybrzmiewała dodatkowo głoska y. Dzieci powtarzają za rodzicem głoskę p, kontrolując w lusterku pracę języka.
• Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Dzieci, zwierzęta i leśne echo.
Las, a w lesie Ada z Olkiem
bawią się wesoło.
Wypatrują leśnych zwierząt
ukrytych wokoło.
Tu sarenka, a tam zając
raźno sobie kica.
Jeleń biegnie, swym porożem
dzieciaki zachwyca.
– Pa, pa, pa, pa! – Ada woła.
– Pa, pa, pa, pa! – Olek.
– Pi, pi, pi, pi! – krzyknął chłopiec.
– Pi, pi, pi, pi! – wolę.
Przysłuchuje się wiewiórka
tej śmiesznej zabawie.
Borsuk też nadstawia uszu,
choć się ukrył w trawie.
– Pe, pe, pe, pe! – Ada woła.
– Pe, pe, pe, pe! – Olek.
– Pu, pu, pu, pu! – krzyknął chłopiec.
– Pu, pu, pu, pu! – wolę.
– Po, po, po, po! – któreś z dzieci
głośno zawołało.
Lecz tym razem – po, po, po, po
– echo powiedziało!
Rodzic prezentuje wiersz dziecku. Następnie powtarza go jeszcze raz, a dziecko przedstawia ruchem treść wiersza i powtarza znajdujące się w nim sylaby.