Aktualności

14 kwietnia 2021 09:52 | Aktualności

Deszczowe Kropelki - "Kolorowy świat" - propozycje na dzień 14.04.2021r.

Temat kompleksowy: Mali strażnicy przyrody

Temat dnia : „Kolorowy Świat”

Cele:

  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie dziesięciu

  • ilustrowanie piosenki ruchem


Pomoce: kolorowe guziki, kamyki i kartoniki ze znakami matematycznymi  +, -, =, oraz liczby od 1-10

1. Zabawa dydaktyczna „Biedronki i matematyka”

  • Zabawa „ Liczymy biedronki” – liczenie elementów w zakresie 10, segregowanie elementów według wielkości , koloru i liczby dziurek w guzikach.

  • Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 w oparciu o zadanie z tekstem np. Nad łąką fruwały cztery biedronki ( dziecko układa 4 guziki) . Potem przyfrunęło jeszcze sześć ( dosuwają sześć guzików) Ile biedronek fruwa teraz nad łąką? A następnie układają działania: 4+6= 10

2. Zabawa ruchowa „ Przewrócone biedronki”

  • Dziecko biega po dywanie a na sygnał „bęc” kładzie się na plecach , unosi  do góry nogi i ręce i naśladuje owada przewróconego na grzbiet. ( 3x)

3. Zabawa badawcza „ Powietrze wokół nas”

  • „ Gdzie jest powietrze? –Pomoce: szklanka , kartka papieru, woda . Wykonanie doświadczenia: rodzic przygotowuje niepełną szklankę  wody zimnej i przykrywa ją kartką papieru , dobrze dociskając do brzegów a następnie zwinnie odwraca szklankę do góry nogami ( kartka powinna przytrzymać wodę w szklance) – dziecko wyciąga wnioski z poczynionej obserwacji.

  • ,, Siła powietrza” Pomoce: plastikowa reklamówka, książka. Wykonanie doświadczenia: rodzic kładzie  plastikową reklamówkę na stole (bez dziur). Na tej torbie połóży średniej wielkości książkę i zacznie dmuchać do torby. Kiedy torba zacznie się napełniać powietrzem, książka zacznie unosić się do góry. Dziecko samodzielnie wyciąga wnioski.

  • ,,Znikająca woda” Pomoce: dwie podstawki, szklanka, świeczka, woda, zapałka. Wykonanie doświadczenia: zapaloną świeczkę stawiamy na podstawce, na której znajduje się woda, i przykrywamy szklanką. W trakcie eksperymentu świeczka zgaśnie, a woda zostanie wessana ze spodka do szklanki. Wniosek: tlen z powietrza podtrzymuje płomień świecy, kiedy tlenu pod szklanką zabraknie, płomień zgaśnie. Powietrze, które zostanie w szklance, oziębi się i skurczy. W ten sposób zrobi miejsce dla wody, która wciśnie się do szklanki.

4. Słuchanie piosenki „ Ochroń Ziemię” ( sł.i muz. Krystyna Gowik)

Ochroń ziemię - piosenka z tekstem - Bing video

 I.Mieszkamy na wielkiej kuli. Ta kula to nasza Ziemia. Dorośli ciągle na tej Ziemi chcą wszystko zmieniać. Wycinają drzewa, śmiecą na leśnej łące, czarny dym z kominów leci i zasłania słońce.

 II. Gdy wszystkie na świecie dzieci zadbają o piękno Ziemi, to wszystko skończy się szczęśliwie, nic się nie zmieni. W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją każdy mały człowiek nauczy się lubić.

 Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem. Ref.: Ochroń Ziemię… Ty i ja – jest tu dzieci wiele. Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. (2x)

Przeczytano: 245 razy. Wydrukuj|Do góry