13 maja 2020 20:41 | Aktualności
Temat kompleksowy: Zdrowe zęby mamy – marchewkę zajadamy
Temat dnia: Liczymy ząbki
Cele:
- rozwijanie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dodawania i odejmowania w zakresie 10
- utrwalanie zasad higieny jamy ustnej
- rozwijanie sprawności manualnej
1.„Jama ustna” – zabawa matematyczna. (załącznik nr1)
Do zabawy można wykorzystać szablony zębów z załącznika.
Propozycje zabaw:
- Ćwiczenia w przeliczaniu zębów – porównywanie liczebności zbiorów z wykorzystaniem znaków matematycznych: <, >.
Układamy po lewej stronie, np. 8 zębów, a po prawej 6 zębów. Zadaniem dziecka jest powiedzieć, gdzie jest więcej, a gdzie mniej zębów i postawić między nimi odpowiedni znak >. Zadajemy dziecku inne przykłady.
- Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 z wykorzystaniem znaków matematycznych: +, -, =.
Dziecko układa szablony zębów do podanej przez rodzica treści zadania. Na przykład:
Kacperek miał 7 zębów, urosły mu jeszcze 2 zęby. Ile ma razem zębów?
Dziecko przelicza liczmany-zęby. Podaje wynik i układa/zapisuje działanie:
7 + 2 = 9
Kacperek miał 10 zębów, wypadły mu 4 zęby. Ile zębów mu zostało?
Dziecko układa odpowiednią liczbę zębów, następnie odsuwa tyle zębów ile wskazuje treść zadania. Podaje wynik i układa/zapisuje działanie: 10 – 4 = 6
2.Ćwiczenie spostrzegawczości - „Policz zęby”. (załącznik nr2)
Zamaluj pola kolorowanki zostawiając figury przypominające kształty zębów i policz je.
3.Znajdź różnice między obrazkami. (załącznik nr3)
4.Propozycja do obejrzenia: Doktor Ząbek i legenda Zębolandii.
https://www.youtube.com/watch?v=tmYVbeJBn8E