https://spsmiroslawiec.pl

13 maja 2020 20:41 | Aktualności

Deszczowe Kropelki - "Liczymy ząbki" - propozycje na dzień 14.05.2020r.

Temat kompleksowy: Zdrowe zęby mamy – marchewkę zajadamy

Temat dnia: Liczymy ząbki

Cele:

- rozwijanie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dodawania i odejmowania w zakresie 10

- utrwalanie zasad higieny jamy ustnej

- rozwijanie sprawności manualnej


1.„Jama ustna” – zabawa matematyczna. (załącznik nr1)

Do zabawy można wykorzystać szablony zębów z załącznika.

Propozycje zabaw:
- Ćwiczenia w przeliczaniu zębów – porównywanie liczebności zbiorów z wykorzystaniem znaków matematycznych: <, >.
Układamy po lewej stronie, np. 8 zębów, a po prawej 6 zębów. Zadaniem dziecka jest powiedzieć, gdzie jest więcej, a gdzie mniej zębów i postawić między nimi odpowiedni znak >. Zadajemy dziecku inne przykłady.

- Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 z wykorzystaniem znaków matematycznych: +, -,  =.
Dziecko układa szablony zębów do podanej przez rodzica treści zadania. Na przykład:

Kacperek miał 7 zębów, urosły mu jeszcze 2 zęby. Ile ma razem zębów?
Dziecko przelicza liczmany-zęby. Podaje wynik i układa/zapisuje działanie:
7 + 2 = 9


Kacperek miał 10 zębów, wypadły mu 4 zęby. Ile zębów mu zostało?

Dziecko układa odpowiednią liczbę zębów, następnie odsuwa tyle zębów ile wskazuje treść zadania. Podaje wynik i układa/zapisuje działanie: 10 – 4 = 6

2.Ćwiczenie spostrzegawczości  - „Policz zęby”. (załącznik nr2)


Zamaluj pola kolorowanki zostawiając figury przypominające kształty zębów i policz je.

 

3.Znajdź różnice między obrazkami. (załącznik nr3)

 

4.Propozycja do obejrzenia: Doktor Ząbek i legenda Zębolandii.

https://www.youtube.com/watch?v=tmYVbeJBn8E

 

 

 

 

Załączniki:

zeby.docx [116.75 KB]

policz_zeby.docx [566.44 KB]

roznice_miedzy_obrazkami.docx [211.99 KB]