Aktualności

13 maja 2020 19:22 | Aktualności

Krasnoludki- "Liczymy ząbki"- propozycje na dzień 14.05.2020

Temat dnia: Liczymy ząbki

Cele:

  • Rozwijanie umiejętności przeliczania, porównywania elementów
  • Doskonalenie orientacji w przestrzeni
  • Rozwijanie spostrzegawczości,

 

1.     Zabawa matematyczna „Liczymy ząbki”

Potrzebne materiały: klocki/plastikowe koreczki/wycięte z białej kartki kontury zębów (małe i duże), dwa papierowe talerzyki

Dziecko przelicza wszystkie zęby, które rodzic położył na stoliku- mówi, ile ich jest.

Segreguje ząbki na małe i duże- na jednym talerzyku układa małe, na drugim talerzyku duże zęby. Przelicza je. Określa, których jest więcej, a których mniej.

Rodzic rozkłada na stoliku zęby na zmianę: mały, duży, mały, duży, itd. Prosi dziecko, aby dokończyło układanie rytmu.

Zostawiamy jeden ząbek i jeden talerzyk. Rodzic prosi dziecko, aby położyło ząbek

- na talerzyku,

- obok talerzyka,

- nad talerzykiem.

- pod talerzykiem

 

 2.     „Co tutaj nie pasuje?” - karta pracy (załącznik)

Dziecko wyszukuje 5 różnic pomiędzy obrazkami. Zaznacza je na dolnej ilustracji stawiając X

 

 3.     „Zdrowe zęby mamy, bo o nie dbamy”- rytmizowanie tekstu.

Dziecko powtarza zdanie razem z rodzicem: „Zdrowe zęby mamy, bo o nie dbamy”.

Powtarza zdanie cicho i głośno.

Powtarza zdanie  wyklaskując rytm, tupiąc, wystukując rytm na plecach rodzica/podłodze.

 

 4.     „Zaczarowany worek”- zabawa dydaktyczna

Potrzebne materiały: pasta do zębów, kubeczek, szczoteczka do zębów, nić dentystyczna, ręcznik, torba szmaciana na zakupy lub worek

Rodzic wkłada do worka przedmioty służące do higieny. Dziecko z zamkniętymi oczami próbuje za pomocą dotyku odgadnąć co znajduje się w worku.

Przeczytano: 305 razy. Wydrukuj|Do góry

Załączniki:

dok1.docx [97.19 KB]