Aktualności

27 kwietnia 2020 21:43 | Aktualności

Biedronki - "Warszawa - stolica Polski" - propozycje na dzień 28.04.2020r.

Temat kompleksowy :Moja ojczyzna

Temat  dnia: Warszawa – nasza stolica

Cele:

• poznawanie opowieści o warszawskiej Syrence,

 • rozwijanie wyobraźni plastycznej,


• Zabawa ruchowa – ilustrowanie czynności ruchem.

R. mówi jak można spędzać wolny czas, np. jeździć na rowerze, pływać łódką.

Dzieci demonstrują ruch, np.: jazda na rowerze – w leżeniu na plecach wykonują rowerek, pływanie łódką – w siadzie skrzyżnym pochylają rytmicznie tułów i wiosłują rękami, pływanie w jeziorze lub morzu – w leżeniu na brzuchu – zagarnianie wody szerokimi ruchami ramion itp.  

 

Rozmowa kierowana na temat: Herby miast.

Herby różnych miast.

R. przybliża dzieciom pojęcie stolica, podaje nazwę Warszawy jako stolicy Polski.

Demonstruje dzieciom herby różnych miast i prosi je o podanie, co przedstawiają i co mogło być przyczyną, że mają w swoich herbach takie elementy.


• Słuchanie wiersza Z. Dmitrocy Legenda o warszawskiej Syrence.

Piękna Syrenka, Co w morzu żyła,

Raz do Warszawy Wisłą przybyła.

Zauważyli Ją tam rybacy,

Gdy przeszkadzała Im w ciężkiej pracy.

 

Rybacy dla niej Życzliwi byli,

Bo się jej pięknym Śpiewem wzruszyli.

Ale zły kupiec Złapał ją w wodzie

I potem trzymał W ciasnej zagrodzie.

 

Z żalu i smutku Zaczęła płakać,

Na pomoc przyszedł Jej syn rybaka.

Syrenka za to Podziękowała

I bronić miasta Przyobiecała.

 

Od tamtej pory I dniem, i nocą

Służy Warszawie Swoją pomocą.

 

R. zadaje pytania:

− Gdzie mieszkała Syrenka?

− Co zrobił Syrence kupiec?

− Kto uratował Syrenkę?

− Co obiecała Syrenka w podziękowaniu za ratunek?


Karta pracy, cz. 2, nr 42

• Ćwiczenia grafomotoryczne Wisła.

Tacki z piaskiem lub drobną kaszą.

Dzieci rysują palcami na tackach z piaskiem wzory fal rzecznych z jednoczesnym naśladowaniem szumu wiatru i wody: szszsz...


Praca plastyczna Symetryczne wzory.

farby, pędzle, kontur motyla  (złożone na pół),  farby plakatowe.

Dzieci na jednej połowie malują grubą warstwą farby  plamki na skrzydle motyla  Składają prace na pół, wzdłuż zagięcia, i mocno dociskają dłonią – odbijają namalowane wzory. Po wyschnięciu kolorują żółtą – skrzydła motyla.


Do wysłuchania - Legenda o Warsie i Sawie

https://www.youtube.com/watch?v=mmRzBf_2Hsc


Jestem  Polakiem

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

 

 

    

Przeczytano: 274 razy. Wydrukuj|Do góry