Aktualności

27 kwietnia 2020 21:33 | Aktualności

Deszczowe Kropelki - "Polskie symbole narodowe" - propozycje na dzień 28.04.2020r.

Temat kompleksowy: Moja Ojczyzna

Temat dnia: Polskie symbole narodowe

Cele:

• rozwijanie mowy

• poznawanie polskich symboli narodowych

• porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary

• poznawanie miary płynów

• rozwijanie sprawności manualnej


1.Ćwiczenia oddechowe „Wiślane fale”.

Potrzebne będą: przymocowane do cienkich patyczków niebieskie paski bibuły.

Dziecko nabiera powietrze nosem, następnie powoli wypuszcza je ustami, wprawiając w ruch paski bibuły.


2.Obejrzyj filmik  „Polskie symbole narodowe – Polak mały”.

https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

Po obejrzeniu filmiku powiedz mamie, tacie jakie są polskie symbole narodowe.


3. Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów.

Potrzebne będą:  kilka butelek z plastiku, np. o pojemności 1l z różną zawartością wody zabarwionej farbą. Butelki muszą być dobrze zakręcone.
• Określanie, ile wody jest w butelce.
Rodzic stawia przed dzieckiem zakręconą butelkę z wodą.
- Pytamy dziecka: Ile jest wody w butelce – dużo, mało?
- Potem przewracamy butelkę i pytamy, czy jest w niej tyle samo wody.
• Ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody.
Butelki z różną ilością barwionej wody.
- Rodzic ustawia butelki na stoliku przed dzieckiem.
- Dziecko określa, w której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której najmniej.
- Dziecko ustawia butelki według ilości zawartego w nich płynu – od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą.
- Dziecko dmucha w kolejne odkręcone butelki. Porównuje dźwięki wydawane przez nie.
• Zapoznanie z miarą płynów.
Rodzic pokazuje dziecku butelki – 0,5l, 1l, 1,5l. Mówi dziecku, że miarą pojemności płynów jest 1l – 0,5l to jest połowa 1l, a 1,5l – to litr i jeszcze połowa litra.
• Sprawdzanie ilości napojów w dwóch różnych butelkach (jedna niska i szeroka, a druga – wąska i wysoka) za pomocą wspólnej miary.
Potrzebne będą: butelki z wodą, kubek.
Dziecko przelewa do kubka wodę z jednej butelki, a potem z drugiej butelki i liczy, ile kubków wody było w jednej, a ile w drugiej butelce. Określa, gdzie wody było więcej (było tyle samo).


4. Wykonanie pracy plastycznej „Nasze godło”. (załącznik)

Jeśli to możliwe, proszę o wydrukowanie kolorowanki. Dziecko może wykonać pracę dowolną techniką: kolorowanie kredkami, malowanie farbami, wydzieranka, wypełnianie plasteliną itp.


KARTY PRACY, cz.4, str. 30-33

Przeczytano: 286 razy. Wydrukuj|Do góry