27 kwietnia 2020 21:33 | Aktualności
Temat kompleksowy: Moja Ojczyzna
Temat dnia: Polskie symbole narodowe
Cele:
• rozwijanie mowy
• poznawanie polskich symboli narodowych
• porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary
• poznawanie miary płynów
• rozwijanie sprawności manualnej
1.Ćwiczenia oddechowe „Wiślane fale”.
Potrzebne będą: przymocowane do cienkich patyczków niebieskie paski bibuły.
Dziecko nabiera powietrze nosem, następnie powoli wypuszcza je ustami, wprawiając w ruch paski bibuły.
2.Obejrzyj filmik „Polskie symbole narodowe – Polak mały”.
https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A
Po obejrzeniu filmiku powiedz mamie, tacie jakie są polskie symbole narodowe.
3. Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów.
Potrzebne będą:  kilka butelek z plastiku, np. o pojemności 1l z różną zawartością wody zabarwionej farbą. Butelki muszą być dobrze zakręcone. 
 • Określanie, ile wody jest w butelce. 
 Rodzic stawia przed dzieckiem zakręconą butelkę z wodą. 
 - Pytamy dziecka: Ile jest wody w butelce – dużo, mało? 
 - Potem przewracamy butelkę i pytamy, czy jest w niej tyle samo wody. 
 • Ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody. 
 Butelki z różną ilością barwionej wody. 
 - Rodzic ustawia butelki na stoliku przed dzieckiem. 
 - Dziecko określa, w której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której najmniej. 
 - Dziecko ustawia butelki według ilości zawartego w nich płynu – od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą. 
 - Dziecko dmucha w kolejne odkręcone butelki. Porównuje dźwięki wydawane przez nie. 
 • Zapoznanie z miarą płynów. 
 Rodzic pokazuje dziecku butelki – 0,5l, 1l, 1,5l. Mówi dziecku, że miarą pojemności płynów jest 1l – 0,5l to jest połowa 1l, a 1,5l – to litr i jeszcze połowa litra. 
 • Sprawdzanie ilości napojów w dwóch różnych butelkach (jedna niska i szeroka, a druga – wąska i wysoka) za pomocą wspólnej miary. 
 Potrzebne będą: butelki z wodą, kubek. 
 Dziecko przelewa do kubka wodę z jednej butelki, a potem z drugiej butelki i liczy, ile kubków wody było w jednej, a ile w drugiej butelce. Określa, gdzie wody było więcej (było tyle samo).
4. Wykonanie pracy plastycznej „Nasze godło”. (załącznik)
Jeśli to możliwe, proszę o wydrukowanie kolorowanki. Dziecko może wykonać pracę dowolną techniką: kolorowanie kredkami, malowanie farbami, wydzieranka, wypełnianie plasteliną itp.
KARTY PRACY, cz.4, str. 30-33