15 kwietnia 2020 20:42 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wiosna na wsi
Temat dnia: W chlewiku
Cele:
- rozwijanie sprawności dłoni,
- poznawanie prawidłowej artykulacji głoski g.
- wykonanie papierowej świnki
1. Zabawa z wykorzystaniem zmysłu dotyku Czarodziejskie pudełko (Czarodziejski worek)
Rodzic przygotowuje worek lub pudełko, do którego wkłada równe małe elementy/zabawki. Dzieci wcześniej oglądają te rzeczy, dotykają je i nazywają. Zadanie dzieci polega na rozpoznaniu przedmiotu za pomocą dotyku, podaniu jego nazwy, podzieleniu nazwy na sylaby.
2. Wyprawka plastyczna:
3- latki: nr 9
4- latki: nr 25
3. Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski g.
Lusterko dla każdego dziecka.
Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski g. Zwraca uwagę, aby przy głosce g nie wybrzmiewała dodatkowo głoska y.
Dziecko powtarza za rodzicem. głoskę g, kontrolując w lusterku pracę języka.
Głoska g jest głoską tylnojęzykową, powstaje przez uniesienie i zwarcie tylnej części języka do podniebienia miękkiego.
Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Marsz dla wiosny.
Rodzic prezentuje wiersz i pyta dziecko:
- Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę?
- W jaki sposób to robiły?
Powtarza  wiersz, a dziecko za nim fragment: Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?
Idzie gąska po podwórku.
Za nią gąski – jak po sznurku.
Idą zgodnie i gęgają,
za swą mamą powtarzają.
 
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
 
Mama gąska zagęgała,
bo przywitać wiosnę chciała.
Małe gąski też gęgały,
wiosnę także witać chciały.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Nagle kogut ścieżką wąską
przybiegł za ostatnią gąską.
Gęgać nie potrafi wcale,
za to pieje doskonale!
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Nawet kotka, choć ciut głucha,
też muzyków chce posłuchać.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?