https://spsmiroslawiec.pl

15 kwietnia 2020 20:42 | Aktualności

Krasnoludki - "W chlewiku" - propozycje na dzień 16.04.2020r.

Temat kompleksowy: Wiosna na wsi

Temat dnia: W chlewiku

Cele:

- rozwijanie sprawności dłoni,

- poznawanie prawidłowej artykulacji głoski g.

- wykonanie papierowej świnki


1. Zabawa z wykorzystaniem zmysłu dotyku Czarodziejskie pudełko (Czarodziejski worek)

Rodzic przygotowuje worek lub pudełko, do którego wkłada równe małe elementy/zabawki. Dzieci wcześniej oglądają te rzeczy, dotykają je i  nazywają. Zadanie dzieci polega na rozpoznaniu przedmiotu za pomocą dotyku, podaniu jego nazwy, podzieleniu nazwy na sylaby.


2. Wyprawka plastyczna:

3- latki: nr 9

4- latki: nr 25


3. Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski g.

Lusterko dla każdego dziecka.

Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski g.  Zwraca uwagę, aby przy głosce g nie wybrzmiewała dodatkowo głoska y.

Dziecko powtarza za rodzicem. głoskę g, kontrolując w lusterku pracę języka.

Głoska g jest głoską tylnojęzykową, powstaje przez uniesienie i zwarcie tylnej części języka do podniebienia miękkiego.


Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Marsz dla wiosny.

Rodzic prezentuje wiersz i pyta dziecko:

- Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę?

- W jaki sposób to robiły?

Powtarza  wiersz, a dziecko za nim fragment: Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?

Idzie gąska po podwórku.

Za nią gąski – jak po sznurku.

Idą zgodnie i gęgają,

za swą mamą powtarzają.

 
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

Kto melodię taką zna?

 
Mama gąska zagęgała,

bo przywitać wiosnę chciała.

Małe gąski też gęgały,

 wiosnę także witać chciały.


– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

Kto melodię taką zna?


Nagle kogut ścieżką wąską

przybiegł za ostatnią gąską.

Gęgać nie potrafi wcale,

za to pieje doskonale!


– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

Kto melodię taką zna?


Nawet kotka, choć ciut głucha,

też muzyków chce posłuchać.


– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

Kto melodię taką zna?