Aktualności

15 kwietnia 2020 20:24 | Aktualności

Biedronki - "W chlewiku" - propozycje na dzień 16.04.2020r.

Temat kompleksowy: Wiosna na wsi

Temat dnia: W chlewiku

Cele:
• poznawanie zwierząt z gospodarstwa wiejskiego
• poznawanie prawidłowej artykulacji głoski g

1. Rozwiązywanie zagadek.

Obrazek/zdjęcie: świnki, chlewiku oraz, np.: kurnika, kury, stajni, konia.
Po rozwiązaniu zagadki, dzieci wskazują wśród obrazków, właściwe rozwiązanie zagadki.

Po kąpieli błotnej świnki do niego wchodzą i wcale się nie martwią, że w nim nabrudzą. (chlewik)

Każdy kojarzy ją z korytem. To zwierzę urocze, spokojne i skryte, różowe i czyste, a gdy spojrzysz na nie, powita cię zawsze uprzejmym chrumkaniem. (świnka)


2. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

• Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski g. Lusterko dla dziecka.
R. objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski g. R. zwraca uwagę, aby przy głosce g nie wybrzmiewała dodatkowo głoska y. Dzieci powtarzają za R. głoskę g, kontrolując w lusterku pracę języka.
Głoska g jest głoską tylnojęzykową, powstaje przez uniesienie i zwarcie tylnej części języka do podniebienia miękkiego.
• Jedziemy na wieś – dzieci wibrują wargami – naśladują samochód jadący na wieś.
• Konik – dzieci naśladują kląskanie konika: mocno przyklejają język ułożony szeroko przy podniebieniu i odklejają go zdecydowanym ruc
• Krowa – dzieci naśladują ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.
• Kot oblizuje się po wypiciu mleka – dzieci przesuwają językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej.
• Pies gonił kota i bardzo się zmęczył – dzieci wysuwają język na brodę i dyszą.
• Świnka – dzieci wysuwają wargi mocno do przodu, naśladują ryjek świnki.
• Myszka bawi się w chowanego – dzieci wypychają policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.
• Miotła – dzieci naśladują gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.

3. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej "Marsz dla wiosny".

R. prezentuje wiersz i pyta dzieci:
- Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę?
- W jaki sposób to robiły?

Powtarza  wiersz, a dzieci za nim fragment:
Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Idzie gąska po podwórku.
Za nią gąski – jak po sznurku.
Idą zgodnie i gęgają,
za swą mamą powtarzają.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Mama gąska zagęgała,
bo przywitać wiosnę chciała.
Małe gąski też gęgały,
wiosnę także witać chciały.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?

4. Zwierzęta z wiejskiego podwórka.

https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8 

Przeczytano: 264 razy. Wydrukuj|Do góry