Aktualności

05 kwietnia 2020 20:13 | Aktualności

Muchomorki - "Wielkanocne malowanie" - propozycje na dzień 06.04.2020r.

Temat kompleksowy: Wielkanoc

Temat dnia: Wielkanocne malowanie

Cele:

- utrwalanie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych

- poszerzanie doświadczeń i wiadomości dotyczących tworzenia barw pochodnych

- rozwijanie słuchu fonematycznego

- poznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter

- wzbogacanie doświadczeń plastycznych


1. Wypowiadanie się na temat obrazków związanych ze świętami wielkanocnymi. Dzielenie się przeży­ciami i doświadczeniami.

Obrazki przedstawiające zwyczaje wielkanocne.

Ułożenie na stole obrazków. Dzieci wypowiadają się na ich temat. Dzielą się przeżyciami, opowiadają o zwyczajach, które są pielęgnowane w domach, i o przygotowaniach do świąt.

2. Odkrywanie litery f: małej, wielkiej, drukowanej, pisanej.

-Wyodrębnienie wyrazu podstawowego - farby.

Pytamy dzieci: Co jest potrzebne do malowania jajek?

Dzieci dzielą słowo "farby" na głoski. Liczą, ile jest w słowie sylab, a ile głosek. Wymieniają kolejno wszystkie głoski. Następnie wymieniają inne słowa, w których głoskę "f" słychać na początku, na końcu oraz w środku słowa, rysują palcem w powietrzu literkę, na kolanie, na plecach mamy.

3. Pisanka wielkanocna – zajęcia plastyczne.

Dla każdego dziecka: farby w kolorach podstawowych: żółtym, czerwonym, niebieskim, pędzelek, wycięta z kartonu sylweta jajka.

Zadaniem dzieci  jest pomalowanie sylwety jaja w dowolny sposób. Rodzice zachęcają do wykorzystania zdobytej podczas wcześniejszych zajęć wiedzy, dotyczącej możliwości uzyskiwania nowych kolorów z barw podstawowych.

Dzieci prezentują wykonane przez siebie prace. Wyjaśniają, których kolorów użyły więcej: ciepłych czy zimnych. Uzasadniają, dlaczego tak zrobiły.


Zabawa orientacyjno-porządkowa "Kurczaki w koszyczku"
.

Ułożenie na środku dywanu  ze skakanek, bądź z włóczki  kształtu dużego koszyka wielkanocnego. Dziecko (kurczak) biega po dywanie dookoła koszyka przy dźwiękach nagrania muzyki. Na przerwę w nagraniu muzyki wchodzi do środka koszyka wielkanocnego, przyjmując różne pozycje (według własnych pomysłów) i stoi nieruchomo.

KARTA PRACY, cz.4 str. 50,51.

Przeczytano: 297 razy. Wydrukuj|Do góry