05 kwietnia 2020 20:01 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wielkanoc
 
 Temat dnia: Wielkanocne malowanie
Cele:
-utrwalanie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych
-poznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter
-wzbogacanie doświadczeń plastycznych
1. Odkrywanie litery f: małej, wielkiej, drukowanej, pisanej. 
 • Analiza i synteza słuchowa słowa farby. 
Dzieci dzielą słowo farby na głoski. Liczą, ile jest w słowie sylab, a ile głosek. Wymieniają kolejno wszystkie głoski. Następnie wymieniają inne słowa, w których głoskę f słychać na początku oraz w środku słowa. 
 • Budowanie schematu słowa Franek. 
Dziecko wymawia, głoskując, imię chłopca: F-r-a- n-e-k.
 Następnie wymienia inne słowa, w których głoskę f słychać na początku, na końcu oraz w środku słowa, rysuje palcem w powietrzu literkę, na kolanie, na plecach mamy.
2. Swobodne rozmowy z rodzicami się na temat zbliżających się świąt wielkanocnych. 
Dzielenie się przeżyciami i doświadczeniami. 
Dla chętnych: Można założyć wiosenno-świąteczną hodowlę rzeżuchy, cebuli na szczypiorek lub fasoli (chwalcie się i wysyłajcie zdjęcia).
3. Pisanka wielkanocna – zajęcia plastyczne. 
Dzieci malują farbami, kredkami, flamastrami sylwetę jajka wyciętego z papieru według własnych pomysłów. Mogą mieszać kolory farb - ciekawa jestem czy pamiętają jak mieszaliśmy w sali dwa kolory farb i jakie otrzymaliśmy z nich kolory?
KARTY PRACY
 5 latki- nr 50,51
 6 latki- nr 60,62