05 kwietnia 2020 20:13 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wielkanoc
Temat dnia: Wielkanocne malowanie
Cele:
- utrwalanie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych
- poszerzanie doświadczeń i wiadomości dotyczących tworzenia barw pochodnych
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- poznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter
- wzbogacanie doświadczeń plastycznych
1. Wypowiadanie się na temat obrazków związanych ze świętami wielkanocnymi. Dzielenie się przeżyciami i doświadczeniami.
Obrazki przedstawiające zwyczaje wielkanocne.
Ułożenie na stole obrazków. Dzieci wypowiadają się na ich temat. Dzielą się przeżyciami, opowiadają o zwyczajach, które są pielęgnowane w domach, i o przygotowaniach do świąt.
2. Odkrywanie litery f: małej, wielkiej, drukowanej, pisanej.
-Wyodrębnienie wyrazu podstawowego - farby.
Pytamy dzieci: Co jest potrzebne do malowania jajek?
Dzieci dzielą słowo "farby" na głoski. Liczą, ile jest w słowie sylab, a ile głosek. Wymieniają kolejno wszystkie głoski. Następnie wymieniają inne słowa, w których głoskę "f" słychać na początku, na końcu oraz w środku słowa, rysują palcem w powietrzu literkę, na kolanie, na plecach mamy.
3. Pisanka wielkanocna – zajęcia plastyczne.
Dla każdego dziecka: farby w kolorach podstawowych: żółtym, czerwonym, niebieskim, pędzelek, wycięta z kartonu sylweta jajka.
Zadaniem dzieci jest pomalowanie sylwety jaja w dowolny sposób. Rodzice zachęcają do wykorzystania zdobytej podczas wcześniejszych zajęć wiedzy, dotyczącej możliwości uzyskiwania nowych kolorów z barw podstawowych.
Dzieci prezentują wykonane przez siebie prace. Wyjaśniają, których kolorów użyły więcej: ciepłych czy zimnych. Uzasadniają, dlaczego tak zrobiły.
Zabawa orientacyjno-porządkowa "Kurczaki w koszyczku".
Ułożenie na środku dywanu  ze skakanek, bądź z włóczki  kształtu dużego koszyka wielkanocnego. Dziecko (kurczak) biega po dywanie dookoła koszyka przy dźwiękach nagrania muzyki. Na przerwę w nagraniu muzyki wchodzi do środka koszyka wielkanocnego, przyjmując różne pozycje (według własnych pomysłów) i stoi nieruchomo.
KARTA PRACY, cz.4 str. 50,51.