Aktualności

31 marca 2020 21:57 | Aktualności

Tęczowe Nutki - "Ptasie gniazda" - propozycje na dzień 01.04.2020r.

Temat kompleksowy: Wiosenne powroty

Temat dnia: Ptasie gniazda

Cele:
- pamięciowe opanowanie zwrotki i refrenu piosenki
- wzbogacanie wiadomości na temat wybranych gatunków ptaków
- rozumienie znaczenia ptaków dla środowiska

1.Osłuchanie piosenki ,,Kle ,kle boćku”, opanowanie zwrotki i refrenu.
Piosenka do odsłuchania na stronie Youtube pod tym samym tytułem.

2.Słuchanie wiersza K. Datkun-Czerniak "Ptaszek opowiada".

Zielenią się listki na smukłej topoli i ptaszek tam śpiewa.
Opowiada listkom o swojej wędrówce:
co widział, co słyszał w obcych krajach, hen!
Ile przebył gór i mórz, aby wreszcie wrócić już.
Bo tu jego dom, tu kochane drzewa,
wśród gałęzi tutaj najpiękniej się śpiewa!

Rozmowa na temat wiersza.
Poznawanie drogi, którą pokonują ptaki podczas swoich wędrówek. Wyjaśnienie roli ptaków w życiu człowieka. Pytania:
O czym ptaszek opowiadał listkom?
Dlaczego ptaki do nas wracają?
Gdzie zimują ptaki?
Jaką drogę pokonują podczas wiosennych podróży?

Dziecko, przy ewentualnej pomocy odszukuje na mapie Afrykę, gdzie zimują np. bociany, i Europę, a w niej Polskę. Pokazuje, jaką drogę musiały pokonać ptaki, aby wrócić ponownie do naszego kraju.

Jaką rolę odgrywają ptaki w życiu człowieka?
Uzupełnianie wypowiedzi dzieci: Jaskółki zimują w Afryce i w tropikalnej części Azji. Żurawie spędzają zimę w Azji, w Afryce i na Półwyspie Iberyjskim. Skowronek zimuje w basenie Morza Śródziemnego i w Europie Zachodniej. Jerzyk zaś zimą przebywa w Afryce.

3. Ćwiczenia słownikowe – układanie zdań.
Liczenie słów w zdaniach. Zdjęcia ptaków (dowolne). Dzieci wybierają jedno zdjęcie, które najbardziej im się podoba. Uzasadniają swój wybór. Następnie układają zdanie z nazwą ptaka, którego zdjęcie wybrały. Liczą słowa w zdaniu i je wyklaskują.


KARTY PRACY
5 latki- nr 44,45
6 latki- nr 54,55

Przeczytano: 423 razy. Wydrukuj|Do góry