29 marca 2020 17:56 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wiosenne powroty
Temat dnia: ,,Jajko i jego tajemnice”
Cele:
-zachęcanie do samodzielnych doświadczeń i wyciągania wniosków,
-zapoznanie z właściwościami jajka,
-rozwijanie słuchu fonematycznego, 
-rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter.
1.Wprowadzenie do tematu. 
Obrazki przedstawiające zwierzęta, które wykluły się z jajka, np. kurę, bociana, pingwina, węża, wróbla. Dzieci oglądają obrazki przedstawiające zwierzęta, które wykluły się z jajka. 
Pytania: Co łączy zwierzęta przedstawione na obrazkach? Jeśli dzieci nie potrafią odpowiedzieć na pytanie, informujemy, że wszystkie te zwierzęta wykluły się z jajka. 
• Porównywanie jajek: surowego i ugotowanego. Opisywanie budowy jajka.
2.Odkrywanie litery j: małej, wielkiej, drukowanej, pisanej. 
 • Wyodrębnienie wyrazu podstawowego – zagadka I. Fabiszewskiej.
 Gdy skorupka pęknie, pisklę się wykluje. 
Ale najpierw w gnieździe ptak je wysiaduje. (jajko) 
Dzieci dzielą słowo "jajka" na głoski. Liczą, ile jest w słowie sylab, a ile głosek. Wymieniają kolejno wszystkie głoski. Następnie wymieniają inne słowa, w których głoskę "j" słychać na początku, na końcu oraz w środku słowa, rysują palcem w powietrzu literkę, na kolanie, na plecach mamy.
3.Zabawa bieżna Ptaki i gniazda. 
Dzieci układają krążki na podłodze. To ich gniazda. Każde dziecko (ptak) siedzi w swoim gnieździe (siada skrzyżnie na krążku). Przy dźwiękach bębenka ptaki poruszają się pomiędzy gniazdami – wylatują na poszukiwanie pożywienia. Na przerwę w grze wracają do swoich gniazd. Siadają w nich skrzyżnie, prostują plecy, dłonie układają na kolanach.
KARTY PRACY proponowane do tematu:
 5 latki- nr 40,41
 6 latki- nr 48,50