27 marca 2020 12:25 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wiosenne powroty
Temat dnia: Oznaki wiosny
Cele:
- wzbogacenie wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- rozwijanie sprawności manualnej
1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy- język, wargi, żuchwę:
Wąchanie kwiatków- dziecko nabiera powietrze nosem, a wypuszcza ustami, naśladując wąchanie kwiatków.
Podlewamy kwiatki- pompujemy wodę do konewki- dziecko unosi język do góry, w stronę nosa, opuszcza go w stronę brody, a następnie obie wargi wysuwa do przodu.
Bocian- dziecko wusuwa wargi mocno do przodu, naśladuje dziób bociana, następnie otwiera szeroko wargi i je zamyka.
Żaba- żaba schowała się przed bocianem pod liściem i uśmiecha się szeroko- dziecko szeroko rozciąga wargi, potem uśmiecha się i ściąga wargi
2. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej "Kotki i kotki"
Rodzic czyta wiersz (może pokazać wazon z baziami). Proszę omówić utwór, tłumacząc podwójne znaczenie słowa ''kotki"
Mleka nie piją
i nie biegają.
I- jak to kotki-
futerka mają.
Lecz- dziwna sprawa
- na drzewie rosną:
szare, puchate...
i tylko wiosną!
Patrzcie- na stole
wazon z baziami!
A gdzie są kotki?
Zgadnijcie sami!
3. Praca plastyczna do powyższego wiersza "Wiosenne kotki"
Potrzebne materiały: kolorowa kartka z bloku technicznego, brązowa farba, pędzel, klej, wata/waciki kosmetyczne
Na kartce z bloku technicznego dziecko maluje farbą gałęzie wiosennej wierzby. Następnie przykleja kuleczki zrobione z waty, które będą "kotkami". Po zakończeniu pracy można przeliczyć bazie na każdej gałązce.