Aktualności

27 marca 2020 12:25 | Aktualności

Krasnoludki- ,,Oznaki wiosny" -propozycje na dzień 30.03.2020

Temat kompleksowy: Wiosenne powroty

Temat dnia: Oznaki wiosny

Cele:

- wzbogacenie wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie,

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

- rozwijanie sprawności manualnej

 

1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy- język, wargi, żuchwę:

Wąchanie kwiatków- dziecko nabiera powietrze nosem, a wypuszcza ustami, naśladując wąchanie kwiatków.

Podlewamy kwiatki- pompujemy wodę do konewki- dziecko unosi język do góry, w stronę nosa, opuszcza go w stronę brody, a następnie obie wargi wysuwa do przodu.

Bocian- dziecko wusuwa wargi mocno do przodu, naśladuje dziób bociana, następnie otwiera szeroko wargi i je zamyka.

Żaba- żaba schowała się przed bocianem pod liściem i uśmiecha się szeroko- dziecko szeroko rozciąga wargi, potem uśmiecha się  i ściąga wargi

2. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej "Kotki i kotki"

Rodzic czyta wiersz (może pokazać wazon z baziami). Proszę omówić utwór, tłumacząc podwójne znaczenie słowa ''kotki"

Mleka nie piją

i nie biegają.

I- jak to kotki-

futerka mają.

 

Lecz- dziwna sprawa

- na drzewie rosną:

szare, puchate...

i tylko wiosną!

 

Patrzcie- na stole

wazon z baziami!

A gdzie są kotki?

Zgadnijcie sami!

3. Praca plastyczna do powyższego wiersza "Wiosenne kotki"

Potrzebne materiały: kolorowa kartka z bloku technicznego, brązowa farba, pędzel, klej, wata/waciki kosmetyczne

Na kartce z bloku technicznego dziecko maluje farbą gałęzie wiosennej wierzby. Następnie przykleja kuleczki zrobione z waty, które będą "kotkami". Po zakończeniu pracy można przeliczyć bazie na każdej gałązce.

 

Przeczytano: 501 razy. Wydrukuj|Do góry