Aktualności - Mirosławiec Górny

23 czerwca 2020 19:49 | Aktualności - Mirosławiec Górny

MOTYLKI - "Bezpieczne wakacje" - propozycje aktywności na dzień 24.06.2020

Temat dnia: Bezpieczne wakacje

 


Cele:

-  Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej

-  Przypomnienie zasad bezpiecznych wakacji na podstawie piosenki

-  Rozwijanie umiejętności wokalnych

-  Utrwalanie nazw wybranych regionów Polski

-  Pobudzanie ciekawości poznawczej

 

1. Słuchanie piosenki „Bezpieczne wakacje” ZoZi.

https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

 

Ref. Już idzie lato
idą wakacje.
Będzie zabawa
będą atrakcje.

Będzie wspaniale,
będzie bajecznie,
kiedy wakacje
miną bezpiecznie.

 

I Moja mama musi wiedzieć,
gdy wychodzę z domu.
Mam w pamięci zawsze do niej
numer telefonu.

Zanim wyjdę to przez okno
sprawdzam stan pogody.
I ubieram się dla zdrowia,
no i dla wygody.

 

Ref. Już idzie lato
idą wakacje…

 

II Znam zasady bezpiecznego
ulic przechodzenia.
Gdy mnie nagle burza łapie,
to szukam schronienia.

Choćby nie wiem jak był miły
z obcym nie pogadam.
Dokąd idę i gdzie mieszkam,
to nie jego sprawa.

 

Ref. Już idzie lato
idą wakacje…

 

III Na wycieczce w samochodzie
muszę zapiąć pasy.
A gdy słońce mocno świeci,
lubię głowę nakryć.

Kiedy upał jest ogromny
piję dla ochłody.
Zły to pomysł, by na główkę
skakać gdzieś do wody.

 

Ref. Już idzie lato
idą wakacje…

Idzie lato, idą wakacje (x2)

 

2. Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu piosenki:

- O czym jest piosenka?
- O czym należy pamiętać, żeby wakacje były bezpieczne?

 

3. Zabawa pantomimiczna – Odgadnij, co będę robił podczas wakacji.

Dzieci naśladują czynności, które można wykonywać podczas letniego wypoczynku. Rodzice odgadują, o jaką czynność chodzi.

 

4. Wskazywanie morza, gór na mapie Polski.

Dzieci układają puzzle a następnie samodzielnie wskazują na mapie morze Bałtyk, góry Tatry, Sudety.

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/228628-mapa-polski

 

5. Doświadczenie i obserwacja – Czy powietrze jest czyste?

• Ćwiczenia oddechowe.

Kawałki bibułki. Dzieci dmuchają na kawałki bibułki na przemian – delikatnie, mocno.

Wyjaśnienie przez rodzica, że ludzie oddychają jednym ze składników powietrza – tlenem, a narządem służącym do oddychania są płuca.

 

• Zabawy powietrzem.

Waga, balony – nadmuchany i zwykły, świeca, słoik.

- Wypuszczanie powietrza z nadmuchanego balonu.
- Ważenie na wadze balonów – z powietrzem i pustego.
- Obserwowanie palącej się świecy, potem zasłonięcie jej odwróconym słoikiem.

Próby wyciągnięcia wniosków. Powietrze jest bezbarwne, nie ma zapachu, waży niewiele i bez niego nic nie może się palić.

 

• Sprawdzanie czystości powietrza na placu zabaw i przy ruchliwej ulicy, oczywiście z pomocą osoby dorosłej.

Waciki kosmetyczne. Dzieci biorą waciki, wycierają nimi listki nisko rosnących drzew i krzewów na placu i przy ruchliwej ulicy. Porównują stopień zabrudzenia wacików.

Wyciągnięcie wniosków po obejrzeniu wacików: Powietrze jest zanieczyszczone, zanieczyszczają je między innymi spaliny pojazdów.

 

 

DLA CHĘTNYCH DO OBEJRZENIA: Jak znaleźć powietrze?

https://www.youtube.com/watch?v=2-NU0LrDDIA&feature=emb_logo

 

Przeczytano: 320 razy. Wydrukuj|Do góry