23 czerwca 2020 19:44 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: Bezpieczne wakacje
Cele:
- utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych miejscach
- utrwalanie imienia i nazwiska/adresu
1. Zabawa kreatywna "wakacyjne skojarzenia".
Rodzic prezentuje dziecku poniższe obrazki. Dziecko wymienia swoje skojarzenia związane z poszczególnymi obrazkami.



2. Zabawa rozwijająca szybką reakcję na sygnał – Burza.
Potrzebny będzie bębenek, grzechotka lub inny instrument.
Kiedy rodzic wygrywa rytm na grzechotce, dziecko spaceruje i rozgląda się wokół siebie. Kiedy rodzic kilkakrotnie uderzy w bębenek, to sygnał, że zbliża się burza – dziecko ma kucnąć i nakryć głowę rękami.
3. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej "Bezpieczne wakacje".
Jak wspaniale! Już wakacje.
To najlepsza w roku pora!
Można pływać sobie w morzu
albo wskoczyć do jeziora…
Na szczyt w górach wspiąć się warto!
Jak tam pięknie i wysoko!
W zeszłym roku po raz pierwszy
zobaczyłem Morskie Oko!
Ale zawsze pamiętajmy,
by dorosłych się pilnować.
Chodzić w górach – lecz po szlakach,
kremem z filtrem się smarować.
Czapkę nosić – taką z daszkiem
– porażenia się unika.
Kąpać się w strzeżonych miejscach
i pod okiem ratownika.
I rodziców trzeba słuchać.
Kto tak robi, ten ma rację.
Ach jak miło, jak wesoło,
bo już przecież są wakacje!
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Dlaczego zawsze trzeba pilnować się dorosłych?
− Co to są górskie szlaki? Dlaczego trzeba się ich pilnować? (Rodzic może wyjaśnić znaczenie wyrażenia górskie szlaki).
− Dlaczego latem smarujemy się kremem z filtrem?
− Do czego jest potrzebna latem czapka z daszkiem?
− Dlaczego można pływać tylko w miejscach, gdzie jest ratownik?
− Jakie macie rady dla innych przedszkolaków na wakacje? Co można robić, a czego nie wolno?
4. Zabawa dydaktyczna "Numer alarmowy" (załączniki).
Rodzic prezentuje numer alarmowy 112. Odczytuje go, a następnie dziecko robi to samo i mówi, w jakich sytuacjach powinno się pod niego dzwonić. Rodzic prezentuje obrazki pojazdów służb ratunkowych, które można wezwać, dzwoniąc pod numer 112.
Aby łatwiej było dzieciom zapamiętać numer 112, można wskazać na czoło (1), nos (1), uszy (2).