Aktualności - Mirosławiec Górny

08 czerwca 2020 20:55 | Aktualności - Mirosławiec Górny

BIEDRONKI - "Miło spędzam czas" - propozycje aktywności na dzień 09.06.2020

Temat dnia: Miło spędzam czas

 

Cele:

- rozwijanie mowy

- umuzykalnianie dzieci

- rozwijanie motoryki dużej i małej

 

1. Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki "Na wycieczkę wyruszajmy".

https://www.youtube.com/watch?v=sg8fIBVemAE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1VRp7FVYU3hl4gpYwbUHL74fDB2P3JvTFx7knf3ZXZCk3G9R38ggdD8ao&app=desktop


Pierwszy promyk słońca dzisiaj zbudził mnie

i cicho do ucha powiedział mi, 

że wakacji właśnie nadszedł czas,

teraz wiele letnich przygód może czekać nas!

 

ref. Więc na wycieczkę wyruszajmy

i z radością nowe miejsca odkrywajmy!

Każde drzewo, motyl czy najmniejszy kwiat

zdobi nasz wspaniały świat!

 

Może statkiem popłyniemy w dal,

poczujemy bryzę świeżych, morskich fal

albo samolotem polecimy tak,

żeby poczuć się przez chwilę, jak na niebie ptak!

 

ref. Więc na wycieczkę ….

 

Może wyjdziemy na szczyty gór

i spędzimy chwilę pośród białych chmur.

Malin oraz jagód odnajdziemy krzak,

bo wakacje, to jest przecież też owoców smak!

 

ref. Więc na wycieczkę ….


Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu oraz wiedzy własnej dziecka.

- Co można robić podczas wakacji nad morzem?
- Jak można spędzać czas w górach?
- Jak można spędzać wakacje nad rzekami i jeziorami?
- Co można robić latem w domu?
- Czy ta piosenka jest wesoła, czy smutna? Dlaczego?

 

2. Nauka refrenu piosenki "Na wycieczkę wyruszajmy" fragmentami, metodą ze słuchu.

Dziecko powtarza za rodzicem framenty refrenu (po jednym wersie), potem nadal za rodzicem, śpiewa te fragmenty. Jeśli dziecko chce, może zaśpiewać refren samodzielnie.

Rodzic może poprosić, aby dziecko śpiewało refren z różnym natężeniem (głośno, cicho).

 

3. "W wakacje chcę..." - zabawa rozwijająca wyobraźnię.

Dziecko kończy zdanie.

  • W wakację chcę zjeść...
  • W wakacje chcę pojechać...
  • W wakacje chcę zobaczyć...
  • W wakacje chcę spotkać...
  • W wakacje chcę zrobić...
 
4. Ćwiczenia gimanstyczne:
UTRZYMUJEMY RÓWNOWAGĘ- Dziecko ustawia się w kręgu podpartym. Na sygnał rodzica unoszą jednocześnie do poziomu przed siebie prawą rękę i wyprostowaną w tył do poziomu lewą nogę. Wytrzymuje tak dziecko ok. 10s. następnie wraca do pozycji wyjściowej. Następnie na kolejny sygnał rodzica dziecko podnosi prawą rękę oraz lewą nogę wytrzymuje ok. 10s. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

TOCZENIE PIŁKI PO NOGACH- Dziecko siedzi na podłodze z prostymi rękami opartymi za sobą. Na prostych nogach dziecko kładzie piłkę. Na sygnał rodzica, dziecko unosi wyprostowane nogi w górę, aby piłka potoczyła się po nogach w stronę bioder. Następnie unosi biodra wykonując podpór tyłem, aby piłka stoczyła się po nogach do stóp. W czasie całej zabawy piłka nie może spać z nóg na podłogę. Dziecko powtarza to zadanie 5 razy.

ZŁAP PIŁKĘ LEŻĄC- Rodzic ustawia dziecku np. 2 krzesła w odległości ok. 2 m( robimy bramkę). Dziecko kładzie się na brzuszku pomiędzy bramką. Rodzic rzuca piłkę do bramki. Zadaniem dziecka jest nie pozwolić rodzicowi szczelic gola. Dziecko leży na brzuszku, nogi nie odrywają się od podłogi, jedynie może oderwać klatkę piersiową od podłogi oraz ręce.

DMUCHAMY- Dziecko i rodzic kładą się na brzuszku naprzeciwko siebie w odległości ok. 0,5m. naprzeciwko siebie kładą piłeczkę (najlepiej pingpongową) i próbują w nią dmuchać, tak aby przeturlała się do drugiej osoby.


5. Ćwiczenia grafomotoryczne - karta G - wyprawka plastyczna "Olek i Ada".
Dziecko koloruje kropki żółtą kredką i dorysowuje im promyczki tworząc słoneczka. Przelicza słoneczka. 

Przeczytano: 293 razy. Wydrukuj|Do góry