17 maja 2020 18:24 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: „Wycieczka na łąkę”
Cele:
- Poznawanie łąki wiosną.
- Rozpoznawanie kwiatów, ziół i zwierząt – mieszkańców łąki.
- Poznawanie ogólnej budowy kwiatu na przykładzie mniszka pospolitego.
1. Osłuchanie z piosenką „Bal na łące”
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
Kiedy świeci słoneczko
to na łące nad rzeczką
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.
Dylu, dylu już grają
grube bąki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę
sapią przy tym troszeczkę.
A trzy małe biedronki
nie chcą tańczyć tej polki
i czekają na walca,
aby tańczyć na palcach.
- Jakie zwierzęta były na łące?
- Co robiły na łące zwierzęta?
2. Wycieczka na łąkę ze Skrzatem Borówką.
Drogie dzieci, zapraszam Was na wycieczkę na łąkę wraz ze Skrzatem Borówką. Uważnie oglądajcie i słuchajcie o czym opowiada Skrzat, kuzynka Skrzata i znajoma kuzynki.
https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
- Kto zaprosił Skrzata Borówkę na łąkę?
- Czym poleciał Skrzat Borówka na łąkę?
- Skąd wzięła się łąka? Jak powstała?
- Jakie zwierzęta możemy spotkać na łące?
- Jakie rośliny rosną na łące?
- Dlaczego łąka gra i brzęczy?
- Czym zajmuje się Kuzynka Koniczynka na łące?
3. Układanie puzzli – Łąka (Wyprawka „Olek i Ada”)
4. Poznajemy budowę rośliny – kwiatu.

5. KARTY PRACY proponowane do tematu:
5-latki – str. 28-31
6-latki – str. 28-31