14 maja 2020 20:08 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: Zdrowe zęby mamy, marchewkę zajadamy
Cele:
- utrwalanie zasad higieny jamy ustnej
- rozwijanie sprawności manualnej
- kształtowanie prawidłowych postaw związanych z higieną jamy ustnej
1. Zabawa na spostrzegawczość "Czy coś się zmieniło?" – wskazywanie zmian w kolejności ułożenia przedmiotów.
Przybory i przedmioty służące do utrzymania higieny osobistej, np.: pasta do zębów, szczoteczka do zębów, mydło, chusteczki higieniczne.
Rodzic układa na stole jeden obok drugiego przybory i przedmioty służące do utrzymania higieny osobistej. Dziecko stara się zapamiętać ułożenie przedmiotów. Odwraca się, a w tym czasie rodzic zmienia kolejność ułożenia przedmiotów. Dziecko wskazuje zmiany.
2. Ćwiczenia logopedyczne.
Rodzic demonstruje ćwiczenia, powtarzając je kilkakrotnie i pilnując dokładnego ich wykonania przez dziecko.
Mycie zębów – język jak szczoteczka myje zęby: dziecko przesuwa język po zewnętrznej i po wewnętrznej stronie zębów – górnych i dolnych.
Generalne porządki – dziecko myje językiem ostatni ząb na górze i na dole, z prawej strony i z lewej strony.
Spacer – język bardzo lubi chodzić codziennie na spacer – dziecko przesuwa język, który wędruje w górę, w stronę nosa, i w dół, w stronę brody.
Biegi – język lubi biegać – dziecko przesuwa go szybko po górnej wardze, pomiędzy kącikami ust.
Odpoczynek – po bieganiu język lubi odpoczywać: dziecko głęboko oddycha – wciągają powietrze nosem, a wypuszczają ustami.
3. Praca plastyczna "Zdrowy ząbek":

4. Karta pracy - "Co się nie przyda?" - utrwalenie wiadomości.
Dziecko koloruje przedmioty, które wykorzystuje się do dbania o higienę jamy ustnej. Przekreśla te, które nie są przydatne (załącznik).