01 kwietnia 2020 20:19 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: Ptasie trele
Temat kompleksowy: Wiosenne powroty
Cele:
- utrwalanie znajomości kolorów
- ćwiczenie narządów mowy
1. Zabawa ruchowa "Gram w kolory".
Potrzebny będzie tamburyn lub każdy inny instrument.
Dziecko biega po pokoju, gdyrodzic gra rytmicznie na instrumencie. Gdy uderza cztery razy wolno w instrument - dziecko dotyka w pokoju czegoś w kolorze zielonym (rodzic podaje też inne kolory).
2. Ćwiczenia ortofoniczne z zastosowaniem wiersza B. Szelągowskiej "Ptasie trele".
Rodzic prezentuje wiersz i pyta dziecko: Czym zajmowały się ptaki? Powtarza wiersz, a dziecko powtarzaja fragment tekstu: Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni.
Znów nastała wiosna!
Ptaki nadlatują.
A co będą robić?
Gniazda pobudują.
Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!
Jakie piękne dni!
Na drzewach wysoko
albo w trawie – nisko.
Tak by do swych piskląt
zawsze miały blisko.
Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!
Jakie piękne dni!
Gdy skończą budować,
jajeczka w nich złożą.
By było im ciepło,
na nich się położą.
Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!
Jakie piękne dni!
Wykluły się wreszcie
z jajeczek pisklęta
i każdy maluszek
te trele pamięta!
Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!
Jakie piękne dni!
3. Ćwiczenie słuchu fonematycznego do głoski f.
Rodzic podaje przykłady słów, a dziecko ma za zadanie klasnąć, gdy usłyszy słowo z głoską f na początku. Przykładowe słowa: autobus, foka, kompot, farby, figury, pędzel, woda, flaga itp.