22 czerwca 2020 20:32 | Aktualności
Temat kompleksowy: Pożegnania nadszedł czas
Temat dnia: Liczymy patyczki
Cele:
• rozwijanie umiejętności liczenia
• dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
• rozwijanie sprawności fizycznej
• Kochane dzieci! Dziś jest Dzień Taty!
Mocno Tatusia przytulcie, dajcie buziaka i powiedzcie mu najpiękniejsze słowa na świecie „KOCHAM CIĘ”.
Kochany Tatusiu ja dziś życzenia chcę ci złożyć,
mały bukiecik podarować
i miłość w mym sercu do Ciebie zachować.
I życzę Ci dużo wspaniałej radości,
byś żył dziś i zawsze w dobrej miłości.
Właśnie w tej chwili cieszę się z tego,
że życzyć Ci mogę wszystkiego dobrego.
• Ćwiczenia oddechowe – Na łące.
Rodzic czyta dziecku :
– Jesteśmy na wsi. Tutaj spędzamy wakacje. W ogrodzie pełnym drzew owocowych i kwiatów stoją ule. W nich mieszkają pszczoły, które wydają różne dźwięki, poruszając odpowiednio skrzydełkami. Dzieci nabierają nosem powietrze, wypuszczają je i wypowiadają sylabę bzz.
• Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków.
Patyczki w różnych kolorach (kredki), znaki, liczby.
Dzieci biorą sobie po tyle patyczków, ile mają palców u rąk.
Układanie z patyczków kształtów figur geometrycznych.
Dzieci układają z patyczków trójkąt, prostokąt, kwadrat. Określają, ile patyczków potrzebowały do ułożenia kształtu każdej figury.
Układanie patyczków według kolorów.
Dzieci liczą patyczki w każdym kolorze. Podają całkowitą liczbę patyczków, mówiąc np., 3 patyczki
czerwone dodać 4 patyczki zielone i dodać 3 patyczki żółte to razem 10 patyczków.
Układanie działania ilustrującego liczbę patyczków. Np.
3 + 4 + 3 = 10
Odkładanie patyczków, np. w kolorze żółtym.
Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc: 10 odjąć 3 to siedem.
Układają działanie:
10 – 3 = 7
Odkładanie patyczków, np. czerwonych.
Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc: 7 odjąć 3 to cztery.
Układają działanie:
7 – 3 = 4
Dalsze ćwiczenia przeprowadzamy analogicznie.
• Utrwalanie nazw miesięcy na podstawie fragmentu wiersza Krystyny Datkun-Czerniak Rok.
Podczas recytacji wiersza rodzic nazywa miesiące, wypowiadając nazwy bezgłośnie, poruszając
samymi ustami. Dzieci podają głośno nazwy miesięcy w odpowiedniej formie. Podczas ponownego
słuchania wiersza klaszczą, kiedy usłyszą nazwę miesiąca.
W styczniu Nowy Rok przychodzi,
często mrozem grozi.
W lutym czyni tak samo.
W marcu bywa jak w garncu (…).
Kwiecień z majem
w zieleni skąpane (…).
Czerwiec obiecuje
radości wiele, bo
– moi przyjaciele –
lipiec i sierpień to wakacji czas (…).
Wrzesień i październik
zmieniają kolory ziemi (…).
W listopadzie
smutek na drzewach się kładzie.
A w grudniu zmęczony pracą Stary Rok
żegna się i… zaprasza Nowy Rok. (…)
• Taniec Zygzak
https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs&list=PLh-uyy44bPNrFVXi0_3iSvHMPLVPEIMht
KARTY PRACY, cz.4/73,74