Aktualności

22 czerwca 2020 20:32 | Aktualności

Deszczowe Kropelki - "Liczymy patyczki" - propozycje na dzień 23.06.2020r.

Temat kompleksowy: Pożegnania nadszedł czas

Temat dnia: Liczymy patyczki

Cele:

• rozwijanie umiejętności liczenia

• dodawanie i odejmowanie w zakresie 10

• rozwijanie sprawności fizycznej

 

• Kochane dzieci! Dziś jest Dzień Taty!

Mocno Tatusia przytulcie, dajcie buziaka i powiedzcie mu najpiękniejsze słowa na świecie „KOCHAM CIĘ”.

Kochany Tatusiu ja dziś życzenia chcę ci złożyć,
mały bukiecik podarować
i miłość w mym sercu do Ciebie zachować.
I życzę Ci dużo wspaniałej radości,
byś żył dziś i zawsze w dobrej miłości.
Właśnie w tej chwili cieszę się z tego,
że życzyć Ci mogę wszystkiego dobrego.


• Ćwiczenia oddechowe – Na łące.

Rodzic czyta dziecku :
– Jesteśmy na wsi. Tutaj spędzamy wakacje. W ogrodzie pełnym drzew owocowych i kwiatów stoją ule. W nich mieszkają pszczoły, które wydają różne dźwięki, poruszając odpowiednio skrzydełkami. Dzieci nabierają nosem powietrze, wypuszczają je i wypowiadają sylabę bzz.


• Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków.

Patyczki w różnych kolorach (kredki), znaki, liczby.

Dzieci biorą sobie po tyle patyczków, ile mają palców u rąk.

Układanie z patyczków kształtów figur geometrycznych.

Dzieci układają z patyczków trójkąt, prostokąt, kwadrat. Określają, ile patyczków potrzebowały do ułożenia kształtu każdej figury.

Układanie patyczków według kolorów.

Dzieci liczą patyczki w każdym kolorze. Podają całkowitą liczbę patyczków, mówiąc np., 3 patyczki

czerwone dodać 4 patyczki zielone i dodać 3 patyczki żółte to razem 10 patyczków.

Układanie działania ilustrującego liczbę patyczków. Np.

3 + 4 + 3 = 10

Odkładanie patyczków, np. w kolorze żółtym.

Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc: 10 odjąć 3 to siedem.

Układają działanie:

10 – 3 = 7

Odkładanie patyczków, np. czerwonych.

Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc: 7 odjąć 3 to cztery.

Układają działanie:

7 – 3 = 4

Dalsze ćwiczenia przeprowadzamy analogicznie.


• Utrwalanie nazw miesięcy na podstawie fragmentu wiersza Krystyny Datkun-Czerniak Rok.

Podczas recytacji wiersza rodzic nazywa miesiące, wypowiadając nazwy bezgłośnie, poruszając

samymi ustami. Dzieci podają głośno nazwy miesięcy w odpowiedniej formie. Podczas ponownego

słuchania wiersza klaszczą, kiedy usłyszą nazwę miesiąca.

W styczniu Nowy Rok przychodzi,

często mrozem grozi.

W lutym czyni tak samo.

W marcu bywa jak w garncu (…).

Kwiecień z majem

w zieleni skąpane (…).

Czerwiec obiecuje

radości wiele, bo

– moi przyjaciele –

lipiec i sierpień to wakacji czas (…).

Wrzesień i październik

zmieniają kolory ziemi (…).

W listopadzie

smutek na drzewach się kładzie.

A w grudniu zmęczony pracą Stary Rok

żegna się i… zaprasza Nowy Rok. (…)


• Taniec Zygzak

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs&list=PLh-uyy44bPNrFVXi0_3iSvHMPLVPEIMht


KARTY PRACY, cz.4/73,74

 

Przeczytano: 265 razy. Wydrukuj|Do góry