14 czerwca 2020 18:20 | Aktualności
Temat kompleksowy: Projekt Sport
Temat dnia: Olimpiada sportowa
- rozwijanie zainteresowania sportem,
- uświadamianie korzyści zdrowotnych płynących z aktywnego spędzania czasu wolnego
- wzbogacanie wiadomości na temat wybranych dyscyplin sportowych,
- rozwijanie umiejętności prowadzenia wnikliwych obserwacji i formułowania wniosków.
1. Zapoznanie i osłuchanie z piosenką ,,Olimpiada w Jarzynowie”
https://www.youtube.com/watch?v=H0d-zG2Z2-g
1.Pchnięcie kulą dla selerów
Sprinty dla pietruszek
Przy kałuży dzielny burak
Ćwiczy skok na brzuszek
Pory cieszą się siatkówką
Bo są dość wysokie
Kalarepa zlana potem
Rzuca młotem
Na stadionie w Jarzynowie świat stanął na głowie
Owoce i warzywa mają zawody sportowe
Ref. Olimpiada w Jarzynowie
Warzywa i owoce bawią się na zdrowie
Olimpiada w Jarzynowie
Warzywa i owoce bawią się na zdrowie
Olimpiada w Jarzynowie
Warzywa i owoce bawią się na zdrowie
Olimpiada w Jarzynowie
Warzywa i owoce bawią się na zdrowie
2.Gruszki skaczą dalej dalej
Banan rzuca dyskiem
A truskawki grają w piłkę
Nożną oczywiście
Pan ananas z łuku strzela
Zawsze w tarczę trafia
A jagódka oszczep niesie
Będzie niezła jazda
Na stadionie w Jarzynowie świat stanął na głowie
Owoce i warzywa mają zawody sportowe…
Ref. Olimpiada w Jarzynowie….
- Co to jest Olimpiada?
Następnie Rodzic pokazuje dzieciom flagę olimpijską
https://historiasportu.info/wp-content/uploads/2016/01/12274226_
1255380977812822_2534328642950379887_n.jpg
Po obejrzeniu zdjęcia, pytamy dzieci, co im przypomina ten kształt. Wyjaśniamy, że jest to symbol olimpijski, który widnieje na fladze olimpijskiej, wciąganej na maszt podczas ceremonii otwarcia olimpiad sportowych. Pytamy dzieci, czy były kiedyś na olimpiadzie sportowej lub czy oglądały, np. w telewizji, transmisje z olimpiady sportowej. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami w tym zakresie. Na koniec pytamy dzieci czy wiedzą co oznaczają poszczególne kolory na fladze.
CIEKAWOSTKA: Przecinające się różnokolorowe koła na fladze olimpijskiej symbolizują zarówno różnorodność (kolory), jak i jedność (koła łączą się ze sobą) ludzi mieszkających na całym świecie. Poszczególne kolory kół symbolizują kontynenty: niebieski – Europę, czarny – Afrykę, czerwony – Amerykę, żółty – Azję, zielony – Australię. Kolory te zostały dobrane tak, aby przynajmniej jeden wystąpił na fladze każdego państwa.
https://lh3.googleusercontent.com/proxy/XLaxCfV3oRmV2HOd9nUPgsw-HvuicSjSNWMgQ_Cq3he329VhbqRqPWxGNJKba8iPrheypETgKhS8Vk
ScbnHYqtWOHvonJzZAEEFcRt9BhcnxHtbgDy-IiThYLw
Dzieci wypowiadają się na temat obrazka. R. pyta: Jak jednym słowem można nazwać to, co jest przedstawione na obrazku? Jeśli dzieciom nie uda się odgadnąć, że chodzi o sport, R. stara się naprowadzić je na prawidłową odpowiedź lub wypowiada słowo sport. Następnie dzieci wcielają się w role ekspertów w dziedzinie sportu. Opowiadają o tym, co wiedzą o sporcie. Jeśli dzieci nie wypowiadają się spontanicznie, R. pomaga im, zadając dodatkowe pytania, np.: Co to jest sport? Jakie znacie dyscypliny sportowe? Jakie dyscypliny sportowe uprawiamy latem, a jakie zimą? Dlaczego ludzie uprawiają sport?
2. Słuchanie wiersza I. Fabiszewskiej Gimnastyka.
R. mówi dziecku zagadkę I. Fabiszewskiej.
Ci go uprawiają, co o zdrowie dbają.
Mówią, że każdy ruch to zdrowy w ciele duch. (sport)
Rano wstaję,
wkładam dres.
Otwieram okno,
miło jest.
Skaczę w górę,
skaczę w bok,
i do tyłu
robię skok.
Ręce w przód,
ręce w tył.
Ćwiczę, abym
zdrowy był.
Pytamy: O czym była mowa w wierszu? Dlaczego należy wykonywać różnego rodzaju ćwiczenia ruchowe? Ile czasu powinniśmy poświęcać na gimnastykę i jak często powinniśmy ćwiczyć? Czy gimnastyka to także uprawianie sportu? Dlaczego? Następnie powtarzamy wiersz. Dzieci wykonują opisane w nim czynności.
3. Zabawa Zrób to co ja – kształtowanie pamięci ruchowej.
Piłka.
R. wykonuje wymyśloną przez siebie sekwencję ruchów z piłką, np. 2 razy odbija piłkę od podłogi, raz rzuca piłkę w górę. Dzieci odtwarzają wiernie pokazane przez N. ruchy.