Aktualności

14 czerwca 2020 18:20 | Aktualności

Muchomorki - "Olimpiada sportowa" - propozycje na dzień 15.06.2020r.

Temat kompleksowy: Projekt Sport

Temat dnia: Olimpiada sportowa

- rozwijanie zainteresowania sportem,

- uświadamianie korzyści zdrowotnych płynących z aktywnego spędzania czasu wolnego

- wzbogacanie wiadomości na temat wybranych dyscyplin sportowych,

- rozwijanie umiejętności prowadzenia wnikliwych obserwacji i formułowania wniosków.


1. Zapoznanie i osłuchanie z piosenką ,,Olimpiada w Jarzynowie”

https://www.youtube.com/watch?v=H0d-zG2Z2-g

1.Pchnięcie kulą dla selerów

Sprinty dla pietruszek

Przy kałuży dzielny burak

Ćwiczy skok na brzuszek

Pory cieszą się siatkówką

Bo są dość wysokie

Kalarepa zlana potem

Rzuca młotem

Na stadionie w Jarzynowie świat stanął na głowie

Owoce i warzywa mają zawody sportowe

Ref.    Olimpiada w Jarzynowie

Warzywa i owoce bawią się na zdrowie

Olimpiada w Jarzynowie

            Warzywa i owoce bawią się na zdrowie

             Olimpiada w Jarzynowie

             Warzywa i owoce bawią się na zdrowie

             Olimpiada w Jarzynowie

              Warzywa i owoce bawią się na zdrowie

2.Gruszki skaczą dalej dalej

Banan rzuca dyskiem

A truskawki grają w piłkę

Nożną oczywiście

Pan ananas z łuku strzela

Zawsze w tarczę trafia

A jagódka oszczep niesie

Będzie niezła jazda

Na stadionie w Jarzynowie świat stanął na głowie

Owoce i warzywa mają zawody sportowe…

Ref. Olimpiada w Jarzynowie….

  • Rozmowa na temat piosenki:

- Co to jest Olimpiada?

Następnie Rodzic pokazuje dzieciom flagę olimpijską  

https://historiasportu.info/wp-content/uploads/2016/01/12274226_

1255380977812822_2534328642950379887_n.jpg

Po obejrzeniu zdjęcia, pytamy dzieci, co im przypomina ten kształt. Wyjaśniamy, że jest to symbol olimpijski, który widnieje na fladze olimpijskiej, wciąganej na maszt podczas ceremonii otwarcia olimpiad sportowych. Pytamy dzieci, czy były kiedyś na olimpiadzie sportowej lub czy oglądały, np. w telewizji, transmisje z olimpiady sportowej. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami w tym zakresie. Na koniec pytamy dzieci czy wiedzą co oznaczają poszczególne kolory na fladze.

CIEKAWOSTKA: Przecinające się różnokolorowe koła na fladze olimpijskiej symbolizują zarówno różnorodność (kolory), jak i jedność (koła łączą się ze sobą) ludzi mieszkających na całym świecie. Poszczególne kolory kół symbolizują kontynenty: niebieski – Europę, czarny – Afrykę, czerwony – Amerykę, żółty – Azję, zielony – Australię. Kolory te zostały dobrane tak, aby przynajmniej jeden wystąpił na fladze każdego państwa.

  • Rozmowa na temat dyscyplin sportowych, które odbywają się podczas letniej  olimpiady

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/XLaxCfV3oRmV2HOd9nUPgsw-HvuicSjSNWMgQ_Cq3he329VhbqRqPWxGNJKba8iPrheypETgKhS8Vk
ScbnHYqtWOHvonJzZAEEFcRt9BhcnxHtbgDy-IiThYLw

Dzieci wypowiadają się na  temat obrazka. R. pyta: Jak jednym słowem można nazwać to, co jest przedstawione na obrazku? Jeśli dzieciom nie uda się odgadnąć, że chodzi o sport, R. stara się naprowadzić je na prawidłową odpowiedź lub wypowiada słowo sport. Następnie dzieci wcielają się w role ekspertów w dziedzinie sportu. Opowiadają o tym, co wiedzą o sporcie. Jeśli dzieci nie wypowiadają się spontanicznie, R. pomaga im, zadając dodatkowe pytania, np.: Co to jest sport? Jakie znacie dyscypliny sportowe? Jakie dyscypliny sportowe uprawiamy latem, a jakie zimą? Dlaczego ludzie uprawiają sport?

2. Słuchanie wiersza I. Fabiszewskiej Gimnastyka.

  • Rozwiązywanie zagadki

R. mówi dziecku zagadkę I. Fabiszewskiej.

Ci go uprawiają, co o zdrowie dbają.

Mówią, że każdy ruch to zdrowy w ciele duch. (sport)

  • Słuchanie wiersza I. Fabiszewskiej Gimnastyka.

Rano wstaję,

wkładam dres.

Otwieram okno,

miło jest.

Skaczę w górę,

skaczę w bok,

i do tyłu

robię skok.

Ręce w przód,

ręce w tył.

Ćwiczę, abym

zdrowy był.

Pytamy: O czym była mowa w wierszu? Dlaczego należy wykonywać różnego rodzaju ćwiczenia ruchowe? Ile czasu powinniśmy poświęcać na gimnastykę i jak często powinniśmy ćwiczyć? Czy gimnastyka to także uprawianie sportu? Dlaczego? Następnie powtarzamy wiersz. Dzieci wykonują opisane w nim czynności.

3. Zabawa Zrób to co ja – kształtowanie pamięci ruchowej.

Piłka.

R. wykonuje wymyśloną przez siebie sekwencję ruchów z piłką, np. 2 razy odbija piłkę od podłogi, raz rzuca piłkę w górę. Dzieci odtwarzają wiernie pokazane przez N. ruchy.

 

 

 

 

Przeczytano: 300 razy. Wydrukuj|Do góry