14 czerwca 2020 17:59 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wakacyjne podróże
Temat dnia: Wakacje tuż-tuż
Cele:
- wnioskowanie na temat wakacyjnych podróży na podstawie przedstawionych elementów,
- kształtowanie logicznego myślenia,
- utrwalanie poznanych liter,
- rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej, wyrażanie w pracy plastycznej własnych spostrzeżeń i wyobrażeń związanych z latem i wakacjami.
1.Wakacyjne plany – rozmowa inspirowana wierszem L. Łącz Letnie wakacje.
Kiedy są wakacje
I nie pada deszcz,
Możesz gdzieś wyjechać,
Jeśli tylko chcesz.
Kiedy są wakacje
– Morze, góry, las,
Gdzie tylko się znajdziesz,
Miło spędzisz czas.
Latem Złociste promienie Słońca Padają na ziemię,
Popatrz
– Rozwiały się chmury,
Baw się I nie bądź ponury!
Morze
– Muszelki i piasek,
Góry Lub łąka za lasem,
Warmia
– Czekają jeziora,
Lato
– Już wyjechać pora!
2. Rozmowa na temat wiersza.
O jakiej porze roku wyjeżdża się na wakacje?
Co można robić, kiedy są wakacje?
3. Skojarzenia ze słowem wakacje.
Przykłady skojarzeń: plecak, las, jagody, grzyby, kajak, Bałtyk, muszla, palma, maliny, ryby, plaża, Tatry, ciupaga, wioska.
Jakie litery występują w słowie wakacje?
Podziel słowo wakacje na sylaby, potem na głoski.
4. Wakacyjna wyprawa – zajęcia plastyczne.
R. informuje dziecko, że będzie malować na kartonie swoje wyobrażenia dotyczące letnich wypraw.
Pozna środek plastyczny, jakiego użyje do wykonania pracy, rozwiązując zagadkę I. Fabiszewskiej.
Kolorowe, w słoiczkach mieszkają.
Gdy zamoczysz w nich pędzelek, piękne obrazy powstają. (farby)
Dziecko maluje farbami plakatowymi lub akwarelowymi – wyraża w pracy własne spostrzeżenia i wyobrażenia związane z latem i wakacjami.
5.Karta pracy proponowana do tematu:
5 latki- nr 66
6 latki- nr 73,74,75