09 czerwca 2020 07:55 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wakacyjne podróże
Temat dnia: Miło spędzam czas
Cele:
1. Ćwiczenia słuchowe „Co to za słowo?”
Rodzic dzieli słowa rytmicznie (na sylaby), np. ka-pe-lusz, chus-tecz-ka, czap-ka, a zadaniem dzieci jest powiedzieć całe słowa.
2. Osłuchanie z melodią i testem piosenki „Lato na dywanie”
Wysłało po nas lato swój dywan latający.
Buchnęło ciepłym wiatrem, ogrzało buzię słońcem.
Drzewami zaszumiało, ptakami zaśpiewało
I nasze ukochane wakacje zawołało.
Ref: Lato, lato, lato, lato baw się z nami.
Lato, lato, lato, bądźmy kolegami.
Lato, lato, lato, lato z przygodami.
Obiecaj, że zawsze zostaniesz już z nami.
Będziemy w morzu pływać i w piłkę grać na plaży.
Piosenki razem śpiewać i razem w nocy marzyć.
I co dzień na dywanie będziemy razem latać.
Do wszystkich najpiękniejszych zakątków tego świata.
Ref: Lato, lato, lato, lato baw się z nami…
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ
Po wysłuchaniu piosenki rodzic zadaje dziecku pytania:
3. Zabawy badawcze z wodą „Co będzie pływać, a co nie?”
Potrzebne materiały: dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk).
Dzieci dotykają najpierw ciepłej wody, a potem zimnej wody i wspólnie określają, jaka jest zwykle woda w morzu. Następnie umieszczają w jednym z pojemników kilka przedmiotów i próbują określić, dlaczego jedne toną, a inne nie.
Wniosek: Przedmioty, które są lekkie, unoszą się na wodzie, a przedmioty cięższe opadają na dno pojemnika.