Aktualności

20 maja 2020 21:27 | Aktualności

Krasnoludki- Kwiaty majowej łąki- propozycje na dzień 21.05.2020r.

Temat dnia: Kwiaty majowej łąki

Cele:

  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • poznawanie prawidłowej artykulacji głoski z,
  • doskonalenie sprawności grafomotorycznej


1.     Zabawa matematyczna „Maki, kaczeńce, niezapominajki”.

Potrzebne materiały:  Liczmany – czerwone, żółte i niebieskie (mogą być klocki, guziki, koraliki), kartki w tych kolorach.

 

Rodzic rozsypuje kolorowe liczmany na dywanie – łące. Dziecko  postępuje zgodnie z poleceniami rodzica:

  • segreguje kwiaty ze względu na kolor, kładzie na właściwych kartkach,
  • układa rytm z kwiatów rozpoczęty przez rodzica: czerwony, żółty, niebieski, czerwony, żółty...
  • układa dowolne rytmy
  • układa z liczmanów dowolnego kwiatka  na dywanie



2.     Zabawa z pokazywaniem „Wianek dla mamy”.

 

Dziecko pokazuje ruchem słowa opowiadania rodzica: 

Na majowej łące rosną różnokolorowe kwiaty,  (unoszą dłonie od podłogi w górę),

pachnące maki, konwalie, fiołki i rumianki. (unoszą dłonie do nosa, robią wdech nosem),   

Dzieci przyszły na łąkę (maszerują po sali),

i nazrywały kwiatów, (wykonują ruch zrywania kwiatów),

z których uplotły wianek dla mamy. (robią młynek przedramionami przed sobą), Zaniosły mamie niespodziankę, (maszerują w miejscu, łączą dłonie na wysokości    piersi),

a mama uśmiechnęła się i mocno przytuliła. (splatają ręce na wysokości ramion).


3.     Prezentacja prawidłowej artykulacja głoski „z”.

 

Proszę przygotować lusterko dla dziecka.

Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski z: usta szeroko otwarte, język leży płasko na dole, czubek języka dotyka dolnych zębów. Zęby zbliżamy do siebie, wargi rozciągamy szeroko jak do uśmiechu.

 

Wydychając powietrze, dzieci naśladują odgłos lecącej osy zzz.... Rodzic zwraca uwagę, aby przy głosce „z” nie wybrzmiewała dodatkowo głoska y (powtarzamy krótko). Dzieci powtarzają za rodzicem głoskę „z”, kontrolując w lusterku pracę języka. Następnie powtarzają sylaby: za, zo, ze, zu, zy.

 • Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Majowa łąka”

Rodzic prezentuje wiersz. Powtarza treść wiersza powtórnie, a dziecko powtarza fragment tekstu:  za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Majowa łąka, pachnąca łąka;

Tu widać myszkę, słychać skowronka…

Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Pająk zaplata pośród traw sieci,

a mała pszczółka do kwiatka leci.

Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Ważka spogląda na dół ciekawie.

Kret nowy kopiec wykopał w trawie.

Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Bąk bzyczy głośno, trzmiela szukając.

A wokół brzozy wciąż biega zając.

Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Na małym krzaczku przysiadła mucha.

Z wielką uwagą motyla słucha.

Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

I konik polny też nie próżnuje,

małej biedronce kropek pilnuje.

Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Tyle się dzieje ciągle na łące!

Aż z ciekawością zerka tam słońce.

Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

 

4.     Karta pracy grafomotoryczna- „Na wiosennej łące”


Dziecko wybiera dowolną kartę pracy do wykonania (w załączniku). Ołówkiem łączy kropki, starając się nie odrywać ręki od kartki.

Przeczytano: 298 razy. Wydrukuj|Do góry