20 maja 2020 21:21 | Aktualności
Temat kompleksowy: Zdrowe zęby mamy – marchewkę zajadamy
Temat dnia: Liczymy ząbki
Cele:
- rozwijanie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dodawania
i odejmowania w zakresie 10
- utrwalanie zasad higieny jamy ustnej
- rozwijanie sprawności manualnej
1. „Nasze ząbki”- zabawa matematyczna
Proponuje wykorzystać do zabawy szablony zębów, które są dostępne w załączniku nr 1.
Układamy po prawej stronie, np. 7 zębów, a po lewej 5 zębów. Zadaniem dziecka jest powiedzieć, gdzie jest więcej, a gdzie mniej zębów. Zadajemy dziecku inne przykłady.
Dziecko układa szablony zębów do podanej przez rodzica treści zadania. Na przykład:
Zosia miała 3 zęby, urosły jej jeszcze 4 zęby. Ile ma razem zębów?
Zosia miała 7 zębów, wypadły jej 4 zęby. Ile zębów jej zostało?
Dziecko układa odpowiednią liczbę zębów, następnie odsuwa tyle zębów ile wskazuje treść zadania, podaje wynik.
2. Pokoloruj obrazek (załącznik nr 2)
Poproś rodziców aby przecięli obrazek na 5 części, spróbuj go złożyć w całość
i naklej na kartkę.
Na półeczce w twej łazience
obok mydła oraz gąbki
czeka, kiedy myjesz ręce, aby umyć twoje ząbki. (szczoteczka do zębów)
Ono wisi w toalecie i fryzjerskim gabinecie
to w nim, gdy ochotę masz,
możesz ujrzeć własna twarz. (lustro)
Spójrz do lustra, uśmiech proszę!
Pokaż co tam w buzi nosisz?
Dwa szeregi kostek białych
tworzą uśmiech doskonały. (zęby)
Schowała się w tubie
- używać ją lubię,
a i mała szczotka
chętnie się z nią spotka. (pasta do zębów)
3. „Zaczarowany worek”- zabawa dydaktyczna
Potrzebne materiały: pasta do zębów, kubeczek, szczoteczka do zębów, nić dentystyczna, ręcznik, torba szmaciana na zakupy lub worek
Rodzic wkłada do worka przedmioty służące do higieny. Dziecko z zamkniętymi oczami próbuje za pomocą dotyku odgadnąć co znajduje się w worku.