19 maja 2020 20:20 | Aktualności
Temat kompleksowy: Łąka w maju
Temat dnia: Co dzieje się na łące?
Cele:
• rozwijanie umiejętności liczenia elementów, kodowania wyniku liczenia,
• Zabawa dydaktyczna Policz, ile jest…
Koperty z liczmanami – sylwetami owadów, duża kostka do gry z oczkami – od 1 do 4 (lub do 5).
Dziecko otrzymują od R. koperty, w których są liczmany – sylwety owadów, podają ich nazwy. Następnie za pomocą wyliczanki R. zachęca dziecko do rzucania kostką:
Biedroneczko, leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba. Raz, dwa, trzy, rzucasz ty!
Dziecko wyjmuje z kopert tyle liczmanów, ile oczek jest wyrzucone na kostce. R. sprawdza poprawność wykonania zadania
Karty pracy, cz. 2, nr 45
• Zabawa z pokazywaniem Lata mucha.
R. recytuje rymowankę, a dzieci głaszczą części ciała wymienione w rymowance:
Lata mucha koło ucha,
lata bąk koło rąk,
lecą ważki koło paszki,
lata pszczoła koło czoła,
lata mucha koło brzucha,
lecą muszki koło nóżki,
biegną mrówki koło główki,
pełznie gąsienniczka koło policzka.
Pokoloruj obrazek według podanego kodu. (załącznik)
Do obejrzenia: Odgłosy łąki
https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0
Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze Odgłosy łąki
Dziecko, naśladuje podany przez R. odgłos zwierzęcia żyjącego na łące:
konik polny – cyk, cyk;
żaba – kum, kum;
osa – bzzzz…;
skowronek – fiu, fiu
Ćwiczenia grafomotoryczne – Rysuj po śladzie, pokoloruj. (załącznik)