https://spsmiroslawiec.pl

19 maja 2020 20:20 | Aktualności

Biedronki - "Co dzieje się na łące?" - propozycje na dzień 20.05.2020r.

Temat kompleksowy: Łąka w maju

Temat dnia: Co dzieje się na łące?

Cele:

• rozwijanie umiejętności liczenia elementów, kodowania wyniku liczenia,

 

• Zabawa dydaktyczna Policz, ile jest

Koperty z liczmanami – sylwetami owadów, duża kostka do gry z oczkami – od 1 do 4 (lub do 5).

Dziecko otrzymują od R. koperty, w których są liczmany – sylwety owadów, podają ich nazwy. Następnie za pomocą wyliczanki R. zachęca dziecko do rzucania kostką:

Biedroneczko, leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba. Raz, dwa, trzy, rzucasz ty!

Dziecko wyjmuje z kopert tyle liczmanów, ile oczek jest wyrzucone na kostce. R. sprawdza poprawność wykonania zadania


Karty pracy, cz. 2, nr 45


• Zabawa z pokazywaniem Lata mucha.

R. recytuje rymowankę, a dzieci głaszczą części ciała wymienione w rymowance:


Lata mucha koło ucha,

lata bąk koło rąk,

lecą ważki koło paszki,

lata pszczoła koło czoła,

lata mucha koło brzucha,

lecą muszki koło nóżki,

biegną mrówki koło główki,

pełznie gąsienniczka koło policzka.


Pokoloruj obrazek według podanego kodu. (załącznik)


Do obejrzenia: Odgłosy łąki

https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0 

 

Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze Odgłosy łąki

Dziecko, naśladuje podany przez R. odgłos zwierzęcia żyjącego na łące:

konik polny – cyk, cyk;

żaba – kum, kum;

osa – bzzzz…;

skowronek – fiu, fiu

 

Ćwiczenia grafomotoryczne – Rysuj po śladzie, pokoloruj. (załącznik)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki:

pokoloruj_obrazek_wedlug_kodu.docx [247.27 KB]

cwiczenia_grafomotoryczne.docx [111.89 KB]