Aktualności

29 kwietnia 2020 19:40 | Aktualności

Biedronki - "Polskie symbole narodowe" - propozycje na dzień 30.04.2020r.

Temat kompleksowy: Moja ojczyzna

Temat dnia: Polskie symbole narodowe

Cele:

• kształtowanie poczucia tożsamości narodowej,

• utrwalanie swojego imienia, nazwiska i adresu zamieszkania

 

Zabawa dydaktyczna Jak się nazywasz?

R. prosi, aby  dzieci przedstawiły się i próbowały podać swój adres zamieszkania.

Mówi, dlaczego warto to wiedzieć i kiedy takich informacji nie należy podawać

 (np. lekarzowi, policjantowi).


Ćwiczenia słuchowe Dzielimy na sylaby.

R. wypowiada sylabami słowa związane z Polską (np.: fla-ga, Wis-ła), a zadaniem dzieci jest podawanie całej nazwy.

 

Słuchanie wiersza E. Stadmüller Kim jesteś?

 

– Czy wiesz, kim jesteś?

– To oczywiste!

– Co jest Ci bliskie?

– Znaki ojczyste.

 

 Ojczyste barwy – biało-czerwone,

 ojczyste godło – orzeł w koronie.

 Ojczyste w hymnie Mazurka dźwięki,

no i stolica – miasto Syrenki.

 

I jeszcze Wisła, co sobie płynie

 raz po wyżynie, raz po równinie,

 i mija miasta prześliczne takie.

 Już wiesz, kim jesteś?

– Jestem Polakiem.

 

Rozmowa na podstawie wiersza.

– O jakich znakach ojczystych jest mowa w wierszu?

– Jakie są nasze barwy narodowe?

– Jak wygląda nasze godło?

– Jaka się nazywa najdłuższa rzeka w Polsce?

– Kim jesteśmy, jeśli mieszkamy w Polsce?

 

• Słuchanie hymnu narodowego

Nagranie Mazurka Dąbrowskiego, .

R. przypomina, że podczas słuchania i śpiewania hymnu należy zachować powagę, ponieważ jest to nasz symbol narodowy.  – dzieci słuchają, stojąc prosto.

Po wysłuchaniu nagrania R. wyjaśnia, w jakich sytuacjach możemy usłyszeć hymn narodowy.

https://www.youtube.com/watch?v=uOEU0mLkBnU  Hymn Polski

 

Karta pracy, cz. 2, 43

 

Do obejrzenia   Polskie Symbole Narodowe   

https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c 

 

• Zabawa konstrukcyjna Budujemy Polskę.

Skakanki bądż jakieś linki, sznurk,  klocki.

R. układa na podłodze ze skakanek kontur granic Polski, a zadanie dzieci polega na wypełnieniu go różnego rodzaju budowlami. Dzieci omawiają, co zbudowały.

Przeczytano: 343 razy. Wydrukuj|Do góry