29 kwietnia 2020 19:40 | Aktualności
Temat kompleksowy: Moja ojczyzna
Temat dnia: Polskie symbole narodowe
Cele:
• kształtowanie poczucia tożsamości narodowej,
• utrwalanie swojego imienia, nazwiska i adresu zamieszkania
• Zabawa dydaktyczna Jak się nazywasz?
R. prosi, aby dzieci przedstawiły się i próbowały podać swój adres zamieszkania.
Mówi, dlaczego warto to wiedzieć i kiedy takich informacji nie należy podawać
(np. lekarzowi, policjantowi).
• Ćwiczenia słuchowe Dzielimy na sylaby.
R. wypowiada sylabami słowa związane z Polską (np.: fla-ga, Wis-ła), a zadaniem dzieci jest podawanie całej nazwy.
• Słuchanie wiersza E. Stadmüller Kim jesteś?
– Czy wiesz, kim jesteś?
– To oczywiste!
– Co jest Ci bliskie?
– Znaki ojczyste.
Ojczyste barwy – biało-czerwone,
ojczyste godło – orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie Mazurka dźwięki,
no i stolica – miasto Syrenki.
I jeszcze Wisła, co sobie płynie
raz po wyżynie, raz po równinie,
i mija miasta prześliczne takie.
Już wiesz, kim jesteś?
– Jestem Polakiem.
• Rozmowa na podstawie wiersza.
– O jakich znakach ojczystych jest mowa w wierszu?
– Jakie są nasze barwy narodowe?
– Jak wygląda nasze godło?
– Jaka się nazywa najdłuższa rzeka w Polsce?
– Kim jesteśmy, jeśli mieszkamy w Polsce?
• Słuchanie hymnu narodowego
Nagranie Mazurka Dąbrowskiego, .
R. przypomina, że podczas słuchania i śpiewania hymnu należy zachować powagę, ponieważ jest to nasz symbol narodowy. – dzieci słuchają, stojąc prosto.
Po wysłuchaniu nagrania R. wyjaśnia, w jakich sytuacjach możemy usłyszeć hymn narodowy.
https://www.youtube.com/watch?v=uOEU0mLkBnU Hymn Polski
Karta pracy, cz. 2, 43
Do obejrzenia Polskie Symbole Narodowe
https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c
• Zabawa konstrukcyjna Budujemy Polskę.
Skakanki bądż jakieś linki, sznurk, klocki.
R. układa na podłodze ze skakanek kontur granic Polski, a zadanie dzieci polega na wypełnieniu go różnego rodzaju budowlami. Dzieci omawiają, co zbudowały.