Aktualności

22 kwietnia 2020 20:50 | Aktualności

Biedronki - "Świeże powietrze" - propozycje na dzień 23.04.2020r.

Temat kompleksowy: Dbamy o przyrodę

Temat dnia: Świeże powietrze

Cele:

• rozwijanie zmysłu węchu

• rozwijanie sprawności manualnej,

• poznawanie prawidłowej artykulacji głoski ś

 

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Lusterko  dziecka. Demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

• Rzeka – dzieci naśladują łódkę płynącą po rzece od brzegu do brzegu – poruszają językiem pomiędzy otwartymi kącikami ust. Następnie naśladują odgłos rzeki: plum, plum, plum.

• Rybki – dzieci naśladują rybki, które wyskakują z wody – unoszą czubek języka w stronę nosa, a po chwili opierają go o górne zęby, kilkakrotnie powtarzają ten ruch.

• Pszczółki – dzieci naśladują ruchy latających pszczół – opierają język o wewnętrzną stronę górnych zębów, a następnie język opada do wewnętrznej strony dolnych zębów.

• Miód – dzieci naśladują misia, który zjadł baryłkę miodu i oblizuje się po jego zjedzeniu – prowadzą język ruchem okrężnym po górnej i po dolnej wardze.

• Czyste powietrze – dzieci wdychają świeże powietrze – wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami.

• Wąż – wśród trawy sunie wąż, dzieci naśladują odgłos syczenia węża na głosce sssssss – opierają język o dolne zęby, rozciągają wargi szeroko – jak do uśmiechu. Kontrolują w lusterku, czy język nie wychodzi przed zęby.  

Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski ś. Lusterko  dziecka. R. objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski ś. Dzieci powtarzają za R. głoskę ś, kontrolując w lusterku pracę języka.

Głoska ś jest głoską środkowojęzykową, powstaje przez uniesienie środkowej części języka ku górze. Przy wymawianiu głoski ś zęby są zbliżone do siebie, a wargi lekko zaokrąglone.

Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Dbamy o przyrodę.

R. prezentuje wiersz i pyta dzieci: W jaki sposób możemy dbać o przyrodę? Powtarza wiersz, a dzieci za nim fragment tekstu:

Sia, sio, siu, sia, sio, si

– jakie śliczne mamy dni!

W parku kwitną na rabatkach

kwiatki kolorowe.

Pod drzewami, wzdłuż alejek,

stoją kosze nowe.


Sia, sio, siu, sia, sio, si

– jakie śliczne mamy dni!

Dzięcioł puka w stare drzewo,

obserwując dzieci,

jak do kosza wyrzucają po pikniku śmieci.

 

Sia, sio, siu, sia, sio, si

– jakie śliczne mamy dni!

Jeżyk z liści się wygrzebał,

pyszczek swój zadziera.

Teraz patrzy, jak rodzina

jedzie na rowerach.

 

Sia, sio, siu, sia, sio, si

– jakie śliczne mamy dni!

A w ogrodzie, obok parku,

słowik cudnie śpiewa.

To z radości – wzdłuż alei

ktoś posadził drzewa.

 

Sia, sio, siu, sia, sio, si

– jakie śliczne mamy dni!

Nawet słonko, choć wysoko,

jakoś mocniej świeci.

Lubi patrzeć się,

jak dbają o przyrodę dzieci!

 

Sia, sio, siu, sia, sio, si –

jakie śliczne mamy dni!

 

• Praca plastyczna Papierowe ślimaczki.

Kolorowe gazety, nożyczki, klej, kredki, papier kolorowy.

Dzieci tną papier na paski . Sklejają je ze sobą i nawijają na kredkę ołówkową, by nadać im okrągły kształt. Na końcu paska z jednej strony przyklejają czułki z papieru i dorysowują na nich oczy.

Przeczytano: 258 razy. Wydrukuj|Do góry