31 marca 2020 21:12 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wiosenne powroty
Temat dnia: Malowane wiosenne kwiaty
Cele ogólne:
 • usprawnianie umiejętności liczenia
 • rozwijanie zainteresowania przyrodą
 • rozwijanie sprawności ruchowej
• Zabawa matematyczna "Sadzimy wiosenne kwiaty"
Trzy sylwety donic wycięte z kolorowego papieru, sylwety krokusów (po 5 w kolorach: fioletowym, żółtym i białym), klej, kartki, żywe kwiaty cebulowe w doniczce, krokusy, żonkile. 
Dzieci obserwują żywe kwiaty w doniczce, nazywają ich kolory; liczą, ile jest rozkwitniętych kwiatów, ile jest kwiatów w pąkach. Układają papierowe kwiaty w donicach według kolorów, tak aby było ich: tyle samo w każdej donicy, o jeden więcej w kolejnych donicach lub o jeden mniej, zgodnie z poleceniem . Na koniec przyklejają sylwety donic i wybranych kwiatów na kartonie, a wykonanymi pracami dekorują pokój.
• Eksperymenty plastyczne: Jak powstają kolory wiosny?
Farby plakatowe: żółta, niebieska, czerwona, pędzle, woda, sylwety krokusów. 
Farby łączymy ze sobą (żółta + niebieska; żółta + czerwona; niebieska + czerwona), rozcieńczamy wodą i mieszamy pędzelkiem. Dzieci obserwują powstałe kolory i podają propozycje tego, co można namalować w danym kolorze. Np. z połączenia żółtej farby i niebieskiej farby otrzymujemy kolor zielony, którym można namalować liście; po połączeniu żółtej farby i czerwonej farby powstał kolor pomarańczowy, którym można namalować owoc pomarańczy, a z połączenia niebieskiej farby i czerwonej farby powstał kolor fioletowy, którym można pomalować sylwety krokusów wycięte z kartonu.
• Zabawa ruchowa "Bociany na łące" 
Dzieci poruszają się jak bociany – wysoko unosząc raz jedną, raz drugą nogę. 
KARTA PRACY, cz. 2, nr 27