12 kwietnia 2021 21:14 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: Zwierzęta wiejskie i ich dzieci
Cele:
- utrwalanie nazw i wyglądu zwierząt wiejskich – dorosłych i młodych,
- zwracanie uwagi na różnice w wyglądzie osobników – dorosłego i młodego,
- rozwijanie poczucia rytmu
1.Zajęcia ruchowe „Zwierzęta z zagrody”.
https://www.youtube.com/watch?v=zAzlffvpbHo
2.Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach wiejskich (wg. Iwony Fabiszewskiej).
Na śniadanie owies je,
czasem rżeniem wita cię. (koń)
Ma ryjek różowy
i małe kopytka.
Wszystko ładnie zjada
ze swego korytka. (świnia)
Ptak domowy,
jajka znosi
i o ziarnka, gdacząc, prosi. (kura)
Je trawę na łące,
czasem łaty ma.
A gdy rolnik ją wydoi,
to mu mleko da. (krowa)
Kiedy idzie polną ścieżką,
kwacze głośno: kwa, kwa, kwa. (kaczka)
3.Przyporządkowywanie młodych zwierząt do zwierząt dorosłych. Wskazywanie różnic między nimi.
Rodzic prezentuje dziecku obrazek, na którym są młode i dorosłe zwierzęta wiejskie. Zadaniem dziecka jest nazwać poszczególne zwierzęta i dopasować młode do jego mamy. Rodzic może pomóc dziecku w prawidłowym nazywaniu zwierząt (prosię, źrebię...). Rodzic może poprosić dziecko, aby wyklaskało (podzieliło na sylaby) nazwy zwierząt.
Następnie dziecko dokładnie przygląda się zwierzętom i porównuje wygląd zwierząt, określając najważniejsze różnice między nimi (np. kolor dorosłej kaczki i małego kaczątka).
4.Osłuchanie z piosenką „Świnka Malwinka” (Dj. Miki). Próby śpiewania refrenu.
https://www.youtube.com/watch?v=myDKOHBxk7E
Świnka Malwinka różowa jest,
Kocha ciasteczka i lody też,
Chodzi na balet i w klasy gra,
Świnka Malwinka poznaje świat.
Ref. Chrum chrum chrum (dziecko klaszcze)
la la la (macha rękoma w górze)
kto zatańczy tak jak ja (pokazuje palcami wskazującymi na siebie)
Chrum chrum chrum (dziecko klaszcze)
la la la (macha rękoma w górze)
Poskacz ze mną raz i dwa (skacze)
Świnka Malwinka artystką jest
Lubi malować i lepić też
Szyje ubranka i modę zna
Świnka Malwinka urocza tak.
Ref.Chrum chrum chrum….
Karty pracy, nr 34–35.
Dziecko:
−odszukuje wśród naklejek zdjęcia młodych osobników zwierząt przedstawionych na obrazku,
−nakleja je obok rodziców,
−naśladuje odgłosy zwierząt – młodych i dorosłych,
−nazywa zwierzęta, które są na zdjęciach; otacza pętlami zwierzęta, które są zwrócone w tę samą stronę.