Aktualności - Mirosławiec Górny

01 kwietnia 2021 09:30 | Aktualności - Mirosławiec Górny

Biedronki - "Stół wielkanocny" - propozycje na dzień 01.04.2021r.

Temat dnia: Stół wielkanocny

Temat przewodni: Wielkanoc

 

Cele:

- rozwijanie umiejętności rachunkowych

- doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni

 

1. Wielkanocni goście – zabawa paluszkowa.

Rodzic mówi rymowankę, dziecko pokazuje odpowiednią liczbę palców i odpowiada na pytania.

 

Przy wielkanocnym stole pięciu gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?

Przy wielkanocnym stole czterech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?

Przy wielkanocnym stole trzech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?

Przy wielkanocnym stole dwóch gości siedziało. Dwóch poszło do domu, to ile zostało?

Przy wielkanocnym stole smutno się zrobiło, bo pyszne śniadanie właśnie się skończyło.

 

2. Ukryte jajka – odszukiwanie ukrytych w pokoju sylwet jajek. Określanie ich położenia.

Do zabawy potrzebne będą jajka - Dziecko/rodzic wycina wcześniej kilka jajek z papieru. Do zabawy można tez użyć jajek plastikowych/czekoladowych itp.

 

Dziecko zakrywa oczy lub wychodzi z pomieszczenia a w tym czasie rodzic ukrywa jajka w różnych miejscach w pokoju. Rodzic mówi dziecku, ile jajek schował. Dziecko musi odszukać wszystkie jajka. Można używać podpowiedzi „ciepło/zimno”.

Kiedy dziecko znajdzie wszystkie jajka siada z rodzicem i opowiada mu, gdzie były ukryte (np. ZA wazonem, POD krzesłem, OBOK misia, NA parapecie).

 

3. Stół wielkanocny – zajęcia matematyczne.

Po pięć: talerzy, łyżek, widelców, kubeczków, wazon – można wykorzystać zabawkowe talerzyki i inne elementy zastawy. 

 

Rodzic informuje dziecko, że teraz będą wspólnie robić „próbę” do nakrywania świątecznego stołu. Pokazuje dziecku zastawę, dziecko przelicza poszczególne elementy, określa czy czegoś jest za mało/za dużo. Rodzic demonstruje prawidłowy sposób ułożenia i prosi dziecko o dokończenie pracy. Rodzic daje wyraźny komunikat po której stronie talerza ułożyć łyżkę, nóż i widelec.

 

4. Karta pracy: s. 31.

Dziecko:

- wskazuje w każdej ramce obrazek, który różni się od pozostałych,

- nazywa to, co widzi na zdjęciach,

- odszukuje w naklejkach obrazki symboli wielkanocnych, nakleja je na ich cienie.

 

 

 

 

 

Przeczytano: 225 razy. Wydrukuj|Do góry