31 marca 2021 08:56 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: Pisanki
Temat przewodni: Wielkanoc
Cele:
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej
- zapoznanie z tradycją malowania pisanek
- doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami
- ćwiczenie motoryki małej
1. Zabawa ruchowa z elementami opowieści ruchowej „Wielkanoc z dinozaurami - malujemy gigantyczne pisanki”.
https://www.youtube.com/watch?v=FfwAlxcPD8Q
2. Słuchanie piosenki „Wielkanocny poranek” – nauka refrenu na zasadzie echa muzycznego.
https://www.youtube.com/watch?v=LUscwVMu5PM
W wielkanocny poranek
dzwoni dzwonkiem baranek.
Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń,
dzwoni dzwonkiem baranek.
Ref. Wielkanocne kotki,
robiąc miny słodkie,
już wyjrzały z pączka,
siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc, bis
wierzbę pytają.
A kurczątka z zającem
podskakują na łące.
Hop, hop, hop, hop, hop, hop,
podskakują na łące.
Rozmowa na temat tekstu piosenki:
- Jaką mamy porę roku, kiedy obchodzimy Święta Wielkanocne?
- O jakich wielkanocnych kotkach opowiada piosenka?
- Z czym kojarzą nam się zajączek, kurczątko, baranek?
3. Praca plastyczna -odrysowywanie sylwet jajek i ich wycinanie z kolorowego papieru.
Rodzic przygotowuje szablon pisanki na sztywnej kartce A4 – wycina go.
Dziecko wykorzystuje gotowy szablon, aby samodzielnie odrysować kształt jaja na swojej kartce.
Następnie wycina je i ozdabia wg własnego pomysłu – może naklejać kolorowe papierki z wycinanki/ pokolorować itp.
4. Karta pracy: s. 30.
Dziecko:
− rysuje po szarych liniach rysunku pisanki,
− koloruje rysunek,
− ogląda obrazki, naśladuje miny przedstawione na pisankach, nazywają emocje, wskazuje pisankę: wesołą, wystraszoną, smutną,złą.