Aktualności - Mirosławiec Górny

01 czerwca 2020 21:33 | Aktualności - Mirosławiec Górny

MOTYLKI - "Dzieci z różnych stron świata" - propozycje aktywności na dzień 02.06.2020

Temat dnia: „Dzieci z różnych stron świata”

 

Cele:

- Poznawanie dzieci różnych ras oraz warunków w jakich żyją.

- Utrwalenie wiadomości na temat praw dziecka.

- Wzbogacanie wiedzy na temat innych kultur.

- Wzbogacanie doświadczeń plastycznych

 

1. Oglądanie filmu „My dzieci świata” przedstawiającego dzieci z różnych stron świata.

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

 

2. Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Małe cuda”.

To nieprawda, że dorośli

najmądrzejsi są pod słońcem,

bo kto uczy ich radości?

Małe roześmiane brzdące!


Tak wspaniale być maluchem,

biegać boso, liczyć mrówki,

koniec tęczy mieć za uchem,

łowić ryby na sznurówki.

 

Wszystkie dzieci są ciekawe,

chcą znać pismo i cyferki,

badać to, co piszczy w trawie,

wiedzieć, czemu słoń jest wielki.

 

Gdy się dziecku coś nie uda

i popada w tarapaty,

wspieraj je, a sprawisz cuda,

nie krzycz głośniej od armaty!

 

Dzieci lubią być słuchane,

kiedy mówią coś z powagą,

a gdy czasem chcą być same,

mają też do tego prawo.

 

Nikt nie może szturchać dziecka,

straszyć klapsem ani pasem,

śmiać się, gdy mu leci łezka,

lub nazywać go głuptasem.

 

Czasem dzieci są marudne,

płaczą z żalu lub ze złości,

są samotne, śpiące, brudne,

ale zawsze chcą miłości!

 

Gdy się duzi bawią z dziećmi

w śmichy-chichy, poczytajki,

świat jest piękny i bezpieczny,

lepszy od zmyślonej bajki.

 

- Czego dorośli mogą uczyć się od dzieci?

- Czego dzieci oczekują od dorosłych?

- Jakie prawa mają dzieci?

- Jak myślicie, czy wszystkim dzieciom jest dobrze na świecie?

- Czy wiecie, do kogo możecie się zwrócić, gdy łamane są wasze prawa?

 

3. Zapoznanie z piosenką ZoZi „Każdy jest inny”.

https://www.youtube.com/watch?v=UrBmQBMnayE

 

Piosenka niesie ważne przesłanie „Każdy jest inny, każdy wyjątkowy. Słowa gorszy, lepszy wyrzuć ze swej głowy”

- Czym różnimy się od innych?

- O czym musimy pamiętać pomimo, że jesteśmy różni?

- Czego wszyscy chcemy?

 

Różny kolor włosów, różny kolor skóry

Skośne oczy, piegi - to jest cud natury

Mamy różne domy, różne kościoły

Wszędzie człowiek może sobie żyć wesoły

 

REF. Każdy jest inny, każdy wyjątkowy

Słowa gorszy, lepszy wyrzuć ze swej głowy

 

Choć się tak różnimy miejmy dobre serce

Każdy na tym świecie znajdzie swoje miejsce

Dobro i szacunek, to jest boomerang

Zawsze do nas wraca - serca otwiera.

 

REF. Każdy jest inny, każdy wyjątkowy

Słowa gorszy, lepszy wyrzuć ze swej głowy

 

Ja lubię zielony On lubi niebieski

My lubimy koty, oni lubią pieski

Ale wszyscy razem dobrze o tym wiecie

Chcemy być szczęśliwi na tym wielkim świecie

 

4. Indiański pióropusz z papieru

https://dzieciakiwdomu.pl/2015/01/pioropusz-fletnia-i-kij-deszczowy-atrybuty-indianina.html

Do wykonania pióropusza potrzebne będą: kolorowe kartki z bloku technicznego, pióra, nożyczki, linijka, ołówek, zszywacz, sznurek, koraliki, elementy do ozdabiania (mogą być papierowe lub filcowe kształty)

Do wykonania pióropusza można wykorzystać prawdziwe piórka, lub stworzyć je samemu z papieru kolorowego. Na początek wycinamy dwa kolorowe paski z papieru technicznego, ozdabiamy je i zszywamy dostosowując wielkość do głowy dziecka. Z kolorowych kartek wycinamy piórka i od tyłu podklejamy do paska. Na koniec do dwóch kawałków sznurka przywiązałam piórka i nawlekłam koraliki. Tak przygotowane sznureczki mocujemy zszywaczem do pióropusza z lewej i prawej strony na wysokości uszu.

Pióropusz miał dla Indian znaczenie religijne, służył jako talizman ochronny, odzwierciedlał również osiągnięcia wojowników indiańskich. Pióropusze posiadały charakterystyczne cechy dla danego plemienia.

 

5. Wykonanie tańca indiańskiego do piosenki „ Indiański Taniec”.

https://www.youtube.com/watch?v=ZKslipdC-sY

Teraz możecie teraz w pióropuszach wykonać indiański taniec.

 


6KARTY PRACY proponowane do tematu:

5-latki – str. 55

6-latki – str. 57, 58, 59

 

Przeczytano: 618 razy. Wydrukuj|Do góry