27 maja 2020 12:17 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat kompleksowy: Emotions (emocje)
1. Piosenka na powitanie „Hello, hello song”
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
Rodzic loguje się na stronę https://englishplaybox.pl/ wybiera:
LEKCJE CYFROWE -> poziom 3 (zielone pudełko) i rozdział nr 5, lekcja 1.
2. Utrwalenie słownictwa związanego z emocjami.
Dziecko powtarza po lektorze określenia związane z emocjami, wykonując jednocześnie gesty związane z poszczególnymi emocjami.
happy – szczęśliwy
sad - smutny
angry - zły
calm - spokojny
frightened - przerażony
surprised - zaskoczony
worried – zmartwiony
3. „Jak oni się czują?” – zabawa utrwalająca słownictwo i rozwijająca inteligencję emocjonalną.
https://www.youtube.com/watch?v=XbYY5QT8XWs&feature=emb_rel_pause
Dziecko ogląda sytuację, w jakiej znajdują się ludzie i spośród podanych propozycji wybiera to uczucie, które im towarzyszy (wskazuje palcem, wypowiada nazwę emocji w j. angielskim).
(np. Mężczyzna stoi na chodniku, obok niego rozbite auto i dwóch policjantów – jest zmartwiony (worried)
4. Zabawa z butelką
Potrzebne będą: butelka, obrazki z różnymi emocjami (rodzic może je narysować).
Ilustracje przedstawiające różne emocje układamy w kole. W środku leży butelka, którą dziecko kręci. Zadanie polega na tym, aby zaprezentować taką minę, jaką wskazała szyjka butelki i nazwać ją w języku angielskim.
5. Rysowanie na plecach – zabawa relaksacyjna.
Rysujemy na plecach buzie, smutną, wesołą, złą, przestraszoną itd. Dziecko musi odgadnąć jaką minę narysował rodzic.