Aktualności - Mirosławiec Górny

27 maja 2020 12:17 | Aktualności - Mirosławiec Górny

JĘZYK ANGIELSKI - MOTYLKI - "Emotions" (emocje) - utrwalenie słownictwa

Temat kompleksowy: Emotions (emocje)



1. Piosenka na powitanie „Hello, hello song”

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

 


Rodzic loguje się na stronę https://englishplaybox.pl/ wybiera:

LEKCJE CYFROWE -> poziom 3 (zielone pudełko) i rozdział nr 5, lekcja 1.

 

2. Utrwalenie słownictwa związanego z emocjami.

Dziecko powtarza po lektorze określenia związane z emocjami, wykonując jednocześnie gesty związane z poszczególnymi emocjami.

https://englishplaybox.pl/data/media/level3/scorm-emt.html?sco=content%2Flearningunit7%2Fscript_00001.emt.xml&title=Lekcja+1&api=13

 

happy – szczęśliwy

sad - smutny

angry - zły

calm - spokojny

frightened - przerażony

surprised - zaskoczony

worried – zmartwiony

 

3. „Jak oni się czują?” – zabawa utrwalająca słownictwo i rozwijająca inteligencję emocjonalną.

https://www.youtube.com/watch?v=XbYY5QT8XWs&feature=emb_rel_pause

Dziecko ogląda sytuację, w jakiej znajdują się ludzie i spośród podanych propozycji wybiera to uczucie, które im towarzyszy (wskazuje palcem, wypowiada nazwę emocji w j. angielskim).

(np. Mężczyzna stoi na chodniku, obok niego rozbite auto i dwóch policjantów – jest zmartwiony (worried)

 

4. Zabawa z butelką

Potrzebne będą: butelka, obrazki z różnymi emocjami (rodzic może je narysować).

Ilustracje przedstawiające różne emocje układamy w kole. W środku leży butelka, którą dziecko kręci. Zadanie polega na tym, aby zaprezentować taką minę, jaką wskazała szyjka butelki i nazwać ją w języku angielskim.

 

5. Rysowanie na plecach – zabawa relaksacyjna.

Rysujemy na plecach buzie, smutną, wesołą, złą, przestraszoną itd. Dziecko musi odgadnąć jaką minę narysował rodzic.

Przeczytano: 295 razy. Wydrukuj|Do góry