25 maja 2020 21:36 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: „Kwiaty dla mamy”
Cele:
- Zapoznanie z rolą matki w rodzinie
- Rozwijanie mowy
- Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej i sprawności rachunkowej
1. Zabawy językowe.
a) Wprowadzenie do tematu – rozwiązanie zagadki
Kto pogłaszcze i przytuli,
łzy ukoi, baśń opowie –
i kto kocha nas nad życie?
no, kochani … Kto odpowie? /mama/
b) Dzieci próbują odpowiedzieć na pytania:
- Czy łatwo jest być mamą?
- Dlaczego mama jest taka ważna dla dzieci?
c) Zabawy językowe ze słowem mama.
- tworzenie zdrobnień od słowa mama /np. mamusia, mateńka, mamulka./
- poszukiwanie określeń przymiotnikowych „Jaka jest mama?”/np. czuła, troskliwa, serdeczna, cierpliwa../
- układanie zdań, w których znajdzie się słowo mama
2. „Kwiatowe łamigłówki” – ćwiczenia matematyczne. Rozwiązywanie zadań z treścią.
Do ćwiczeń przydadzą się klocki (jako kwiaty) oraz dla dzieci sześcioletnich kartoniki z cyframi i znakami matematycznymi +, =.
Dzieci układają klocki zgodnie z treścią zadania i przeliczają. Porównują liczbę kwiatów. Określają, których kwiatów jest więcej, których mniej, a których tyle samo.
a) Tata ściął z grządki 3 czerwone tulipany i 3 białe róże. Ile kwiatów razem ściął z grządki tata?
Dzieci sześcioletnie układają działanie z wykorzystaniem cyfr i znaków matematycznych /3+3=6/
b) Zosia wręczyła mamie bukiet złożony z 3 róż i 2 gerber. Z ilu kwiatów składał się bukiet dla mamy?
Sześciolatki układają działanie 3+2=5
c) Mama włożyła do wazonu 2 irysy i 1 gerberę. Ile kwiatów włożyła mama do wazonu?
Sześciolatki układają działanie 2+1=3
d) W wazonie były 4 róże, 1 irys i 1 tulipan. Ile kwiatów było w wazonie?
Sześciolatki układają działanie 4+1+1=6
e) Mama włożyła do wazonu 2 gerbery, 1 tulipana, i 1 różową różę. Ile kwiatów włożyła mam do wazonu?
Sześciolatki układają działanie 2+1+1=4
3. Utrwalanie piosenki „Kocham cię ti amo je t'aime”
KARTY PRACY proponowane do tematu:
5-latki – str. 44-45
6-latki – str. 44-45