03 maja 2020 20:51 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: „Miejscowość, w której mieszkam”
Cele:
1. Oglądanie widokówek i zdjęć Mirosławca – poznawanie miejsc charakterystycznych dla miejscowości.
(ilustracje w załącznkiach)
2. Zabawa dydaktyczna „Do kogo ta przesyłka?”.
Utrwalanie swojego nazwiska i adresu zamieszkania. Przestrzeganie przed podawaniem adresu obcym osobom.
3. Dom – rozmowa inspirowana wierszem I. R. Salach Dom, połączona z rozwiązywaniem zagadek obrazkowych.
Wysłuchanie wiersza I. R. Salach Dom.
Wiele wiosek, wiele miast
rozrzuconych w Polsce jest.
Takich małych, takich wielkich
bardzo pięknych miejsc.
Czy mieszkanie masz w Warszawie,
czy też domem twoim wioska,
wszyscy dobrze o tym wiedzą,
że to właśnie nasza Polska.
Każde dziecko bardzo kocha
zamieszkania swego miejsce:
domy, sklepy, parki, szkoły
i ulice – te najmniejsze.
Marzę, aby kraj swój poznać
od Bałtyku aż do Tatr,
a gdy zwiedzę Polskę całą,
to do domu wrócę.
4. Rozmowa na temat wiersza.
Rodzic pyta dziecko:
- Jakie miejscowości leżą w Polsce?
- Co najczęściej znajduje się w miejscowościach zamieszkania?
- Gdzie najchętniej wracamy, gdy skończymy zwiedzać swój kraj?
Szukanie na mapie Polski miejscowości Mirosławiec.
Oglądanie herbu Mirosławca (załączniki).
Dzielenie na sylaby nazwy naszej miejscowości, wyodrębnianie pierwszej i ostatniej głoski, wyodrębnianie głosek w nazwie miejscowości M-i-r-o-s-ł-a-w-i-e-c.
Dzieci dowiadują się, że miejsce ich zamieszkania to dla nich tak zwana mała ojczyzna.
5. Wirtualny spacer po mieście.
https://www.youtube.com/watch?v=BzcLpNwiVkc
6. Zabawa słownikowa "Dokończ po mnie".
Dzieci kończą zdania rozpoczęte przez rodzica:
Miejscowość, w której mieszkam, to…
Mieszkam w… przy ulicy…
Lubię swoją miejscowość, bo…
Moje przedszkole znajduje się w… przy ulicy…
KARTY PRACY proponowane do tematu:
5 latki i 6-latki - cz.5 str. 3, 4