20 kwietnia 2020 21:58 | Aktualności - Mirosławiec Górny
Temat dnia: „Jestem przyjacielem przyrody”
Cele:
1. Oglądanie bajki edukacyjnej „Ekologiczny dom”
https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs
Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie
– Która z rodzin: Brudasińscy czy Ekomalińscy dbała o przyrodę.
- W jaki sposób dbali o przyrodę Ekomalińscy?
- Czego nauczyli się Brudasińscy?
- Jaki jest morał z tej bajki?
- Co to znaczy być „eko”?
2. Gra interaktywna „Ekologia” – ćwiczymy pamięć
https://view.genial.ly/5e9af762b65e370dac6fe513
3. „Zwierzęta” – interaktywne zabawy ruchowe
https://view.genial.ly/5e8f24d6602d4b0e2631178e
Dziecko wykonuje wylosowane ćwiczenie, tak długo, dopóki zegar nie zniknie.
4. Wprowadzenie wiersza do nauki M. Buczkówny „Tylko jeden raz”
Chcą żyć, jak i ty żyjesz,
wszystkie na świecie zwierzęta –
i mrówki, i żaby, i żmije,
i pszczoła wiecznie zajęta.
I paź królowej – motyl,
niech fruwa tęczowo-złoty,
niech ślimak środkiem dróżki
pełznie, wystawia różki...
Przypatrz się z bliska dżdżownicy,
biedronce, jak kropki liczy,
jaskółce, jak gniazdo kleci,
jak pająk rozsuwa sieci.
Niech skacze pasikonik,
niech świerszczyk w trawie dzwoni...
Dla nich kwitnie łąka,
dla nich rośnie las,
jak i ty – żyją tylko raz.
Po wysłuchaniu wiersza zadaniem dzieci jest wymienić nazwy zwierząt.
Następnie dzieci odpowiadają na pytania:
- Dlaczego dla zwierząt kwitnie łąka i rośnie dla nich las?
- Co oznaczają słowa: „Jak i ty – żyją tylko raz”?
Podczas ponownego słuchania wiersza, dzieci wskazują zwierzęta o których mowa w wierszu (obrazki w załącznikach).
Następnie próbują wymienić zwierzęta w takiej kolejności, jak pojawiały się wierszu.
Po trzecim wysłuchaniu wiersza dzieci wskazują kolejne zwierzęta (lub układają obrazki) i próbują wspólnie z rodzicem recytować poszczególne wersy wiersza.
5. Założenie hodowli wybranej rośliny (np. rzeżuchy, fasoli, szczypiorku ….) na podłożu z waty lub ziemi. Codzienne obserwowanie zasianych roślin.
KARTY PRACY proponowane do tematu:
5-latki – str. 72-73
6-latki – str. 88-89