Aktualności - Mirosławiec Górny

20 kwietnia 2020 21:58 | Aktualności - Mirosławiec Górny

MOTYLKI - „Jestem przyjacielem przyrody” - propozycje aktywności na dzień 21.04.2020

Temat dnia: „Jestem przyjacielem przyrody”

 

Cele:

  • Rozumienie konieczności ochrony środowiska przyrodniczego.
  • Ćwiczenie pamięci, prezentowanie wyuczonego wiersza.
  • Poznawanie zasad szanowania przyrody i zachęcanie do ich przestrzegania
  • Rozwijanie sprawności fizycznej

 

1. Oglądanie bajki edukacyjnej „Ekologiczny dom”

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie

– Która z  rodzin: Brudasińscy czy Ekomalińscy dbała o przyrodę.

- W jaki sposób dbali o przyrodę Ekomalińscy?

- Czego nauczyli się Brudasińscy?

- Jaki jest morał z tej bajki?

- Co to znaczy być „eko”?

 

2. Gra interaktywna „Ekologia” – ćwiczymy pamięć

https://view.genial.ly/5e9af762b65e370dac6fe513

 

3. „Zwierzęta” – interaktywne zabawy ruchowe

https://view.genial.ly/5e8f24d6602d4b0e2631178e

Dziecko wykonuje wylosowane ćwiczenie, tak długo, dopóki zegar nie zniknie.

 

4. Wprowadzenie wiersza do nauki M. Buczkówny „Tylko jeden raz”

Chcą żyć, jak i ty żyjesz,

wszystkie na świecie zwierzęta –

i mrówki, i żaby, i żmije,

i pszczoła wiecznie zajęta.

I paź królowej – motyl,

niech fruwa tęczowo-złoty,

niech ślimak środkiem dróżki

pełznie, wystawia różki...

Przypatrz się z bliska dżdżownicy,

biedronce, jak kropki liczy,

jaskółce, jak gniazdo kleci,

jak pająk rozsuwa sieci.

Niech skacze pasikonik,

niech świerszczyk w trawie dzwoni...

Dla nich kwitnie łąka,

dla nich rośnie las,

jak i ty – żyją tylko raz.

 

Po wysłuchaniu wiersza zadaniem dzieci jest wymienić nazwy zwierząt.

Następnie dzieci odpowiadają na pytania:

- Dlaczego dla zwierząt kwitnie łąka i rośnie dla nich las?

- Co oznaczają słowa: „Jak i ty – żyją tylko raz”?

 

Podczas ponownego słuchania wiersza, dzieci wskazują zwierzęta o których mowa w wierszu (obrazki w załącznikach).

Następnie próbują wymienić zwierzęta w takiej kolejności, jak pojawiały się wierszu.

Po trzecim wysłuchaniu wiersza dzieci wskazują kolejne zwierzęta (lub układają obrazki) i próbują wspólnie z rodzicem recytować poszczególne wersy wiersza.

 

5. Założenie hodowli wybranej rośliny (np. rzeżuchy, fasoli, szczypiorku ….) na podłożu z waty lub ziemi. Codzienne obserwowanie zasianych roślin.

 

KARTY PRACY proponowane do tematu:

5-latki – str. 72-73

6-latki – str. 88-89

Przeczytano: 345 razy. Wydrukuj|Do góry

Zdjęcia: